Řada lidí si říká, co se stane, když počítadlo kilometrů dosáhne svého limitu. Málokdo ale najede se svým vozem tolik, aby to mohl reálně otestovat. Je mnohem pravděpodobnější, že automobil dříve prodáme, nebo že když už se začneme k danému limitu blížit, tak nám auto doslouží. Přece jenom, mluvíme tu nejčastěji o jednom milionu kilometrů, což je nájezd, který mnoho lidí nezvládne za celý život.
Majitel Golfu to dokázal
Čas od času se dozvíme, že někdo se svým vozem dokázal pokořit hranici milionu kilometrů. Nejčastěji se však mluví o tom, že potvrdil kvalitu vozu, a už se zapomene zmínit, co se vlastně stane na počítadle najetých kilometrů. Naštěstí jsou lidé, které to zajímá taky. A mezi jedny patří i majitel vozu Volkswagen Golf 4. Ten když viděl, že se blíží k dané hranici 999 999 kilometrů, rozhodl se, že zdokumentuje, co se stane potom.
Víc to prostě nejde
Možností je jenom několik. Buď začne počítadlo počítat znovu od nuly, nebo se zasekne na nájezdu 999 999 kilometrům, nebo se stane to, co majiteli Volkswagenu Golf. Po najetí milionu kilometrů došlo k tomu, že se místo číslic na počítadle objevily vodorovné čáry. K žádnému dalšímu počítání kilometrů tedy nedochází. Automobilka patrně nepočítala s tím, že by některý z Golfů dokázal překročit onen milion najetých kilometrů.
Ukázka spolehlivosti, i velká komplikace
Zvládnutí milionu kilometrů jasně ukazuje na spolehlivost tohoto vozu, hlavně potom motoru 1.9 TDI, který je mnohými považován za doslova nezničitelný. Jeho výkon činí 90 koní a točivý moment 210 Nm. Z nuly na stovku to daný Golf vytáhne za 12,4 sekundy a maximálka verze s touto motorizací je 180 kilometrů v hodině.
Majitel auta má samozřejmě radost, že je jeho auto takový držák, ale zároveň mu změna počítadla najetých kilometrů vytvořila novou starost. Další kilometry se již nepočítají a tak si musí vždy podle počítadla „trip“ zapisovat, kolik najel. Tedy pokud by si chtěl dále vést evidenci toho, co jeho VW Golf zvládne.
Zdroj: Autorský text