Majitel prodává skoro nejetou Toyotu z roku 1983 včetně původní sady pneumatik

1

Světová jednička mezi automobilkami, japonská Toyota, má celou řadu příznivců. Nejde o skalní fanoušky, jakými se může pochlubit třeba kalifornská Tesla, ale o mnohaleté spokojené majitele vozů téhle značky. Ti se nijak hlasitě nesnaží svého oblíbeného výrobce aut propagovat, kudy chodí, svou přízeň dávají najevo mnohem prozaičtěji – modely Toyoty jsou jejich první volbou vždy, když dojde na koupi nového vozu.

Od roku 1966

Sama Toyota těmto zákazníkům pochopitelně vychází maximálně vstříc. Třeba i tím, že stejný typ auta prodává pod stejným jménem už více než půlstoletí. V tomto konkrétním případě máme na mysli Toyotu Corolla, osobní automobil nižší střední třídy, který byl poprvé uveden na trh už v roce 1966. Id té doby spatřilo světlo světa hned deset generací tohoto auta, a také několik speciálů, třeba závodní Corolla WRC nebo MPV Corolla Verso.

Mohlo by vás zajímat:  Být na silnici pro ostatní hrozba je snadné. Stačí vykašlat se na několik důležitých věcí
Zdroj obrázku: ruylclassics.nl

Toyota Corolla čtvrté generace

Pátá generace oblíbené Corolly nese označení E70 a na trh se dostala v roce 1974. Podle mnoha sběratelů jde o vůbec nejzajímavější generaci Corolly vůbec a za necelých padesát let se stala kultovní. Jedna taková Toyota Corolla čtvrté generace je nyní na prodej, konkrétně jde o jeden z posledních vyrobených vozů vůbec. Z výrobní linky sjelo toto auto v roce 1983, tedy krátce předtím, než Toyota uvedla pátou generaci Corolly.

Zdroj obrázku: ruylclassics.nl

Skvěle zachovaná prodávaná Corolla má však jednu zvláštnost – původní sadu pneumatik, se kterou bylo auto poprvé prodáno. Tato Corolla má totiž najeto jen 17 606 kilometrů, její původní majitel byl německý senior, který s ní jezdil jen sporadicky. A díky tomu se světu zachoval skvělý sběratelský kousek, který nedávno prošel rozsáhlou údržbou. Základní charakteristiky prodávaného veterána jsou:

  • Motor: benzinový čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 65 koní
  • Převodovka: manuální pětistupňová
  • Cena: 9 450 euro (téměř 250 tisíc korun)
Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora