Majitelé elektromobilů hlásí problémy s krádežemi. Zloději berou baterie

Doba, kdy se z vozů ztrácela autorádia je dávno pryč. Zloději dnes berou něco mnohem cennějšího. Majitelé elektromobilů a hybridů by měli být na pozoru. Počet krádeží baterií začíná narůstat.

Zloději jsou poměrně vynalézaví. Pokud nebrali hned celá auta, tak docházelo k tomu, že z nich mizela především autorádia. Stejně tak se jeden čas objevovaly případy, kdy zloději brali katalyzátory. Ty z aut odstraňovali přímo na parkovišti a díky drahým kovům v nich obsaženým si přišli na zajímavé peníze. Nyní se řada zlodějů opět přeorientovala. Zajímají je elektromobily a hybridy. Proč? Obsahují baterie.

První případy se začaly objevovat už v roce 2015

Pokud vám to přijde jako neuvěřitelná zpráva, vraťme se do roku 2015. Právě v tento rok informovala ABC News o tom, že došlo ke krádeži baterie z hybridního auta. Zloděj rozbil zadní okno, dostal se dovnitř, demontoval baterii a spolu s ní zmizel. Od té doby se podobných zpráv začínalo objevovat stále více. Tou poslední je příběh ženy ze San Francisca. Důvodem krádeží je to, že baterie mají poměrně velkou cenu a dají se dobře zpeněžit na černém trhu. Jelikož každému akumulátoru začne klesat kapacita, je to pro mnohé majitele hybridů a elektromobilů dobrá možnost, jak si zajistit novou za zlomek ceny.

Z vozu Toyota Prius byla ukradena baterie vážící přes 80 kilogramů

Žena tak jako každý den zaparkovala svůj vůz Toyota Prius v oblasti Pacific Heights v San Francisku kde bydlí. Když ke svému vozu znovu přišla, byla šokována. Nejprve myslela, že zloděj ukradl zadní sedačky. Potom zjistila, že se jí ztratilo i to, co bylo pod nimi. Tedy baterie vozu, která váží přes 80 kilogramů. Škoda skutečně není nijak malá, jelikož její odhad se pohybuje v rozmezí 5 000 – 10 000 dolarů. Je třeba započítat cenu nové baterie, ale i její instalaci a dále řadu dalších oprav, které souvisí s neodbornou demontáží té stávající.

Mohlo by vás zajímat:  Přezutí není vše. Důležitý je vzorek, označení, stáří i počet pneu

Práce organizovaného gangu

Rozhodně nešlo o náhodnou práci jednotlivce, ale naopak o činnost organizovaného gangu. Jak proto, že do vozu zloději vnikli velmi profesionálně, tak i proto že přesně věděli, jak baterii správně demontovat. K této teorii přispívá i svědectví, které poskytl Jeff Garcia – mechanik v servisu Toyota. Ten potvrdil, že má aktuálně v dílně další 4 modely Prius, kterým byla odcizena právě baterie která je součástí hybridního pohonu vozu.

Komentáře