Malé korejské auto překvapuje, má nejvýhodnějších i nejrychlejších 100 koní pod kapotou

I když se občas objeví supersporty s výkonem přes tisíc koňských sil, většina aut se stále pohybuje někde kolem výkonu jednoho až dvou set koní. Pochopitelně platí, že čím větší a těžší vůz, tím větší by měl mít jeho motor výkon. Ale řada malých městských aut ani na tu stovku koní nedosáhne. Pokud však hledáte nejlepší malé auto v poměru cena/výkon, vaší pozornosti by rozhodně neměl uniknout v České republice vyráběný Hyundai i20 1,0 T-GDi.

Zdroj obrázku: Hyundai

I výkon je jen číslo

V prvé řadě je třeba říci, že také výkon motoru je jen číslo deklarované výrobcem. V závislosti na tom, jak se o auto staráte, ale také jaké používáte palivo, se tohle číslo může časem měnit. Obvykle pochopitelně vinou opotřebení klesá. Ale najdou se také výjimky. A platí také, že dvě auta se stejným výkonem ještě nemusí být stejně rychlá nebo mít identické zrychlení, vše záleží i na dalších veličinách, například typu motoru.

Hyundai i20 1,0 T-GDi

Hyundai však tradičně patří mezi nejspolehlivější výrobce osobních auta, a tak je více než pravděpodobné, že minimálně prvních několik let provozu budou papírové hodnoty všech Hyundai i20 odpovídat těm skutečným. V tomto případě mluvíme o modelu s těmito základními charakteristikami:

Zdroj obrázku: Hyundai
  • Typ motoru: tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,0 l s výkonem 100 koní
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
  • Maximální rychlost: 188 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 4,8 l/100 km

Jak vyplývá z čísel uvedených výše, Hyundai i20 není koncipované na to, aby trhalo rekordy. Ale jde o úsporné auto se slušnými jízdními vlastnostmi, které vám vydrží dlouhá léta, pokud se o něj budete adekvátně starat. Péče však nevyžaduje mnoho. A kdyby vám necelých pět litrů kombinované spotřeby přišlo moc, k dispozici je i hybridní varianta se systémem 48V Mild Hybrid. Ta má výkon 120 koní a kombinovanou spotřebu kolem tří litrů.

Zdroj: Autorský text