Málo ježděné auto skrývá řadu rizik, která se projeví v nejméně vhodnou dobu

Auto s minimálním nájezdem je sen mnoha lidí, kteří chtějí koupit ojetinu. Nutno ale dodat, že úplné extrémy jsou špatné. Auto by mělo být používáno, proto také bylo vyrobeno a proto ho někdo vlastní. Málokdo si totiž uvědomuje, že dlouhé stání autu venku na ulici nijak nesvědčí. Hrozí řada problémů a tyto jsou ty hlavní.

Startování

Akumulátor se samovolně vybíjí, jde o běžný fyzikální jev a s tím je třeba počítat. Pokud je akumulátor starší a auto stojí opravdu delší dobu na ulici, v mrazu, ale i při vysokých teplotách, může dojít k tomu, že se prostě nenastartuje. Baterie nebude mít dostatek energie a otáčení klíčkem bude zbytečné. V tu chvíli je nezbytné baterii demontovat a nabít.

Kvalita paliva

Dlouhodobé stání vozu se může negativně podepsat i na kvalitě paliva v nádrži. Kdo jezdí opravdu málo a v nádrži má benzín nebo naftu klidně i rok, mohou se zhoršovat vlastnosti daného paliva. U nafty navíc hrozí i to, že nebude určena pro konkrétní počasí, což znamená, že s letní naftou může být v tuhých mrazech problém. Ta letní nenabídne potřebné vlastnosti, pokud jde o bod tuhnutí.

Zdroj obrázku: Freepik

Brzdy

Koroze se nemusí objevit jenom na karoserii, ale i na dalších částech auta. Brzdový systém není v tomto případě výjimkou. Po delším stání jsou celkem dobře vidět zrezlé brzdové kotouče. A ty mohou být rizikem. Než se rez odstraní, mohou brzdy fungovat o něco hůře. Je třeba na to myslet, jet pomaleji a předvídat. Jinak hrozí i nehoda.

Pneumatiky

Dlouhé stání se samozřejmě může negativně podepsat i na pneumatikách. V první řadě může dojít k problému, že na voze zůstanou pneu pro předchozí sezonu. Také může hrozit i to, že nebudou nahuštěny na potřebný tlak, což může zhoršovat jejich vlastnosti. Před vyjetím je proto namístě zkontrolovat jejich stav, případně je dohustit a ověřit si, že i odpovídají aktuální legislativě, pokud jde o roční období a počasí.