Málokdo umí nastavit ve voze správnou teplotu. Obsluha základních tlačítek je přitom banální

Man Hand Switches Air Conditioning Car Driver Turning Car Climate Control System Travel By Car Close Up View With Selective Focus

V autě chceme nejenom dojet z bodu A do bodu B. Chceme se v něm také cítit komfortně. Kromě jiného na to má vliv také teplota. Proto v létě chladíme klimatizací a v zimě ohříváme pomocí topení. I když se vše zdá jako snadný úkon, ne každý dokáže správně ovládat jednotlivá tlačítka. Výhodu mají majitelé vozů s automatickou, ještě navíc dvou nebo třízónovou klimatizací. Každý pasažér si jednoduše nastaví teplotu a o vše ostatní se postará auto. Ne každý ale takto moderní vůz má.

Mohlo by vás zajímat:  Aféra Dieselgate je pošpinila, dieselové motory ale pořád mají co nabídnout

Dosažení optimální teploty

Když k autu přijdeme v zimě, v tuhých mrazech, nebo naopak v létě v tropických dnech, je v interiéru nesnesitelně. V takovém případě pochopitelně potřebujeme dostat teplotu na optimální hodnoty co možná nejdříve. Základem je proto dát topení na maximum, klimatizaci na minimum a čekat. Ve chvíli, kdy v autě začíná být snesitelněji, je vhodné zapnout vnitřní okruh vzduchu. Auto nebude brát ledový nebo horký vzduch z exteriéru, ale ten optimálnější teploty zevnitř. Zchladit nebo ohřát na požadovanou teplotu bude jednodušší.

Mohlo by vás zajímat:  Cyklisté na silnicích beztrestně páchají přestupky, za které by řidič okamžitě dostal body
Zdroj obrázku: Freepik

Nalezení správné teploty

Mnoho lidí dělá tu chybu, že s ovládáním topení a klimatizace během jízdy neustále manipuluje. Kolečkem pro regulaci teploty otočí na jednu stranu, a když jim začíná být nekomfortně, otočí jím na stranu druhou. A stále dokola. To je ale chyba. Správné je postupnou regulací hledat optimální nastavení tak, aby z výdechů foukal přesně takový vzduch, jaký chceme. Prvotní správné nastavení může vydržet i celou jízdu.

Nastavení výdechů klimatizace

S čím má mnoho řidičů také velký problém, to je správné nastavení výdechů klimatizace. Základem je, aby vzduch nefoukal přímo na nás, na náš obličej. Platí to především v případě klimatizace. U té je vhodné nastavit foukání v rámci celého auta. U topení se může jako lepší volba jevit spodní foukání, takzvaně na nohy. Ty nebudou studené a teplý vzduch obecně stoupá vzhůru, takže tímto způsobem lze bez problémů vyhřát celý automobil.

Zdroj: https://rustyautos.com/turn-on-the-heater-in-my-car/, https://www.thrillist.com/cars/nation/how-to-cool-off-a-hot-car-quickly
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora