Manuál s adaptivním tempomatem přináší problémy. Jinak Volkswagen Caddy nezklame

Img 3851

Netestujeme jenom klasické užitkové vozy, ale čas od času se k nám do redakce dostane i vůz užitkový. I když v případě modelu Volkswagen Caddy 1.4 TSI Trendline GO to neplatí až tak úplně. Je spíše povedeným rodinným vozem než autem, které by v této variantě volil jakýkoliv řemeslník. V čem tato verze nadchne a jaké jsou její mínusy? Podívejte se.

Klasický design pozitivně narušuje stylová metalická zelená

Pravda, Volkswagen Caddy svým vzhledem připomíná spíše krabici, ale to mu nelze zase až tak vyčítat. Stále mluvíme o vozu spadající v portfoliu VW do segmentu užitkových vozů, a tak design vozu ustupuje jeho praktičnosti. Přesto musíme říci, že použitá zelená vozu výrazně přidávala na kráse. I když někomu může příliš připomínat škodováckou zelenou, kterou ne každý vidí rád. Zadní část vozu sice žádné designové unikáty nenabídne, ale zajímavě tvarovaný předek, povedená mřížka chladiče a tvary světlometů s pásy diod rozhodně pozitivně naruší obyčejný vzhled.

Interiér kombinuje praktičnost s moderním vzhledem

Už při prvním usednutí je jasné, že Caddy Trendline GO jasně vychází z užitkové klasiky. Výše posazená sedadla, dostatek prostoru pro všechny pasažéry, nebo třeba řada úložných prostorů. Jeden z nich třeba zajímavě umístěný v horní části střechy, dobře přístupný z obou předních sedadel. Nechybí ani uzavíratelná dostatečně velká schránka na palubní desce, která je opět snadno přístupná pouhým natažením ruky.

Mohlo by vás zajímat:  Test LEXUS RX 350h Luxury Panoramic - ikona prémiových SUV v nové generaci

Když se po interiéru rozhlédneme dále, nelze opomenout to, že svým celkovým sladěním, použitými materiály a výbavou si nebudete připadat přímo jako v užitkovém voze, ale můžete se cítit spíše jako v rodinném MPV. Určitě se není třeba obávat jakékoliv strohosti, nebo nudy. I když nelze počítat s žádnými designovými výstřelky, nelze interiér auta hanit. Lze ho popsat jako účelně elegantní. Povedené je rozhodně i čalounění sedadel, které zaujme jak vzhledem, tak pohodlím.

Výbava, která rozhodně nadchne

Náš testovaný model nabídl kromě jiného GPS navigaci, adaptivní tempomat, automatické svícení, vyhřívání čelního skla a přední i zadní parkovací senzory. Nechybí ani praktický parkovací asistent, který ocení méně zkušení řidiči, za které dokáže Caddy pohodlně a přesně zaparkovat na místo, které si dokáže sám vyhlédnout. Snadnému manévru napomáhá také zadní parkovací kamera.

Všechny ovládací prvky jsou na dosah ruky, velmi rychle a snadno přístupné. Praktickou vychytávkou dotykového displeje je senzor, která pokud zaznamená pohyb ruky a před ním, automaticky aktivuje a zobrazí spodní kontextovou nabídku, s možností rychlého přístupu k požadovaným funkcím.

Dobrý výkon, nízká spotřeba, ale ten tempomat

Pod kapotou našeho testovaného modelu Volkswagen Caddy se nacházel čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 96 kW. Ten v kombinaci s šestistupňovým manuálem na běžnou jízdu naprosto dostačuje, i když je pravdou, že při transportu čtyřčlenné rodiny a mnoha zavazadel budou nějaké ty desítky dalších koní jistě chybět. Velkým kladem motoru je jeho nízká spotřeba kterou lze hravě držet mezi 6–7 litry na sto.

Mohlo by vás zajímat:  Za volantem legendy: Škoda 120 L

Zklamáním je určitě použití adaptivního tempomatu v kombinaci s manuálem. Jeho funkci jako takové není při jízdě na dálnici co vytknout, jelikož reaguje na zpomalení ostatních vozidel velmi plynule a bezpečně. Problém nastává při výraznějším zpomalení. Chtě nechtě je třeba sešlápnout spojku a zařadit nižší rychlostní stupeň. Tempomat se sice nedeaktivuje (což hodnotíme kladně), ale zásah řidiče je v případech intenzivního zpomalení nezbytný. V tu chvíli končí veškerá pohodlnost, jelikož nutnost zařazení rychlosti je srovnatelná se situací, kdy by mělo dojít i k sešlápnutí brzdy.

Problém nastává i v opačném případě, při rozjezdu na vyšší rychlost. I tady je řidič kvůli manuálu nucen sešlápnout spojkový pedál a zařadit vyšší rychlost (ani tady se tempomat nedeaktivuje). Ve snaze změnit rychlostní stupeň co nejrychleji může při prudkém sešlápnutí spojky dojít k ke krátkodobému mírnému zvýšení otáček, než auto zaregistruje, že je sešlápnutá spojka.

Variabilitě a úložným prostorům není co vytknout

Jak jsme zmínili, Volkswagen Caddy nabídne dostatek prostoru, jak pro pasažéry v předu, tak i pro ty vzadu. Nástup na zadní sedadla je řešen posuvnými dveřmi, které jsou na obou stranách karoserie. Kdo zatouží místo zadních pasažérů převážet rozměrný náklad, toho Caddy zaujme svou variabilitou. Snadným dvojitým sklopením zadních sedaček lze už tak velký zavazadlový prostor rozšířit a získat tak až 3030 litrů k naložení v podstatě čehokoliv. Samotnou nakládku výrazně uskladní i zadní dveře, které otevřou celý zadní prostor tak, aby nebyl problém naložit i jakékoliv rozměrnější předměty. Otevírání pátých dveří lze však vzhledem k velikosti a hmotnosti ztuha a je třeba zabrat.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi – další z povedených

Závěrečné shrnutí

Testovaný Volkswagen Caddy 1.4 TSI Trendline GO se sice oficiálně řadí do segmentu užitkových vozidel, ale jeho využití je spíše rodinné. Odpovídá tomu jak samotné provedení interiéru, tak i praktická výbava, stejně jako pohodlnost. Motor zcela dostačuje běžným potřebám a jeho hlavním lákadlem je příznivá spotřeba kterou lze hravě držet mezi 6–7 litry na sto. Pokud pominete ne úplně povedou kombinaci manuálu a adaptivního tempomatu a ten bude pouštět jenom na dálnici, jízdní vlastnosti a komfort vás nezklamou. Když ke všemu připočtete i fakt, že ke své rodině můžete přidat i řadu rozměrných zavazadel, je Caddy velmi dobrou volbou i v porovnání s konkurenty, jako je Fiat Doblo, Dacia Dokker nebo Citroen Berlingo.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora