Martin Prokop Rally Finland nedokončil

Měl to být parádní start do druhé poloviny sezony po prázdninové pauze, čtyři soutěžní dny a 360 ostrých kilometrů ve finských lesích. Místo toho ale další letošní nedokončená soutěž a kupa starostí k tomu. Jipocar Czech National Team v čele s pilotem Fordu Fiesty RS WRC Martinem Prokopem má již druhý rok po sobě na Finskou rally smůlu a po havárii během odpoledne druhého soutěžního dne byl nucen soutěž pro neopravitelné poškození vozu opustit. Auto je nyní na generální opravě v anglickém M-Sportu a následující podnik MS v rally – Německou rally – tak sotva stihne. 

Více popisuje Martin Prokop: „Letošní Finsko bylo od samého začátku trochu šílené. Povrch rychlostních zkoušek byl hodně vyschlý a rychlejší než v předešlých ročnících, kterých již pár pamatuji. Světová špička nasadila opět neskutečné tempo, což je trend, který sleduji už od Polska. Hon na Volkswagen všechny tovární týmy žene šíleně dopředu a my soukromníci jen sotva chytáme dech. Pro rally sport a jeho fanoušky je to ale samozřejmě dobře, že se vše stále a posouvá, zlepšuje a zrychluje. My jsme s Jendou nezahájili myslím úplně nejhůř a soustředili se na souboj s Henningem Solbergem o pomyslný post nejlepšího netovárního soukromníka a snažili se držet na časech Evanse. Odstup od špičky v rámci tempa, které se vepředu jelo, nebyl nejhorší. Bohužel jsme se ve čtvrtek ráno na jednom testu ztratili v rozpise a po přemíře snahy a nasazení přišel první výlet mezi borůvčí, který lehce poškodil geometrii zadní nápravy a ovlivnil chování auta v následujících rychlostních zkouškách. Přesto jsem se nevzdával, ovšem v zápalu boje jsem na třetím odpoledním testu neudržel po doskoku auto na cestě a trefil pravým zadním kolem nějaké skalisko. Byla to veliká rána, ale naštěstí do zadní části a auto se roztočilo. Nás s Jendou to nebolelo, ale pro Fionu to byl bohužel likvidační zásah. Celý náš tým i lidé z anglického M-Sportu v čele s Malcomem Wilsonem se snažili udělat vše pro to, aby se auto ve večerním servisu opravilo a my mohli v sobotu a v neděli pokračovat, ovšem po sundání nápravnice bylo vidět neopravitelná poškození a zkroucení karoserie, takže nás techničtí komisaři nepustili dál do závodu, čemuž se ale není co divit. Havárie mě mrzí, nejen že jsme bez bodů, ale ještě zkomplikovala přípravu na Německo, nicméně přišla v zápalu boje, kdy o něco šlo, a já se snažil jet na limitu. Nebyla to nějaká zbytečná nerozvážnost, nepozornost nebo ztráta koncentrace.“ 

Manažer Quirin Müller dodává: „Po třetí letošní nedokončené soutěži a se zásadně poškozeným autem se složitě hledají nějaká pozitiva, nicméně musím ocenit práci našich mechaniků, kteří ve spolupráci s lidmi z továrního týmu Ford dokázali během devadesáti minut odstrojit a rozebrat kompletně celý vůz na holou karoserii, aby mohl ještě ten den putovat na resuscitaci do Anglie. Nyní jsou práce propočítány doslova na hodiny, aby se v klidu stihla německá rally a také test, který jí bude předcházet. Druhé auto již máme připraveno klientsky pro Slovakia World Rally Team, takže není jiná volba, než vrátit našeho finského otloukánka před Německem zpět do plné kondice.“ 

Asfaltová ADAC Rally Deutschland se koná v termínu od 21. do 28. srpna na tradičních úsecích v moselských vinicích, a ve vojenském prostoru Baumholder.

Mohlo by vás zajímat:  Martin Rada oslavil „stovku“ pokořením Rallye Monte Carlo

Zdroj: Martin Prokop