Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv G120 – do třetice všeho dobrého

Redakčním vozem minulého týdne se stala modernizovaná Mazda 3 v provedení sedan s benzínovým dvoulitrem a manuální šestistupňovou převodovkou.

Trojka si svojí aktuální lehkou modelovou modernizací prošla na podzim loňského roku.

V rámci této modernizace Mazda nově disponuje diodovými předními světly, lehce pozměněnou přední maskou, novým tvarem zpětných zrcátek a předního nárazníku, novou modrou barvou karoserie a novými osmnáctipalcovými koly.

Její interiér doznal změn v podobě nového volantu, nového řešení palubky přístrojů před řidičem a nově již není ruční brzda ovládaná klasickou pákou.

Jednalo se již o třetího zástupce značky Mazda, který nám v poslední době prošel redakčním testem.

 

EXTERIÉR

Jak již bylo zmíněno, Mazda v rámci modernizace přichází s novou modrou barvou Eternal Blue, kterou disponoval i námi testovaný model. Barva je to nevšední a Mazdě opravdu sedí.

Celkově je tvar vozu celkem jednoduchý a kompaktní, přesto dynamický.

Karoserie sedan mi osobně oproti hatchbacku přijde elegantnější a vyváženější.

Přepracovaná přední maska působí dravým dojmem a nese typický rukopis vozů značky Mazda. Chromované lemování její spodní partie a na něj navazující přední diodové světlomety, to je kombinace, která jednoduše funguje.

Trojka disponuje zajímavým bočním profilem, na dlouhou přední část navazují poměrně hodně poklopené áčkové sloupky a celý kokpit posádky je tak hodně posunut dozadu.

Elegantním a dynamickým prvkem boční partie je spodní chromovaná linka bočních oken, která směrem k zadní části vozu stoupá a nechává tak více vyniknout prolisu, který se táhne již od předního blatníku. Pocitově tak trojka nabírá na mohutnosti v místě zadních kol a dodává vozu optickou stabilitu.

Zmiňovaný prolis přechází v zadní koncová světla, celkově zadní partie Mazdy působí klidným, decentním dojmem.

Testovaná verze disponovala osmnáctipalcovými koly, které jsou svým designem vcelku jednoduché, přesto celkově líbivý koncept, vnějšího vzhledu Mazdy, jen podtrhují.

INTERIÉR

Interiér modernizované Mazdy 3, stejně tak jako nedávno testované Mazdy CX5, nebo Mazdy 6 je zaměřen hlavně na řidiče.

Pozice za volantem včetně celkové ergonomie vnitřního uspořádání je výborná a hlavně funkční.

Sportovní tendence trojky se nezapřou, kapličce před řidičem dominuje klasický kruhový ukazatel otáček, který je doplněn pouze digitálním ukazatelem rychlosti. Po stranách otáčkoměru jsou potom dva digitální displeje palubního počítače, které disponují potřebnými informacemi pro řidiče.

Střední část palubní desky je věnována dotykovému displeji palubního infotainmentu. Dotykově ho lze ovládat, jen když vozidlo stojí, při jízdě je ovládán přes rozhraní HMI na středovém panelu.

V rámci střední části palubní desky pak naleznete ovladače pro výhřev předních sedaček a volantu, dále pak ovládání dvouzónové klimatizace, na které navazuje samotný středový panel, který je vybaven klasickým voličem manuální převodovky.

Dále jsou v rámci středového panelu umístěny ovladače parkovací brzdy a ovladače palubního infotainmentu.

Loketní opěrka je výklopná a disponuje úložným prostorem a dvojicí USB portů. 

Volant testované verze Mazdy byl vyhřívaný a multifunkční s možností ovládání telefonu, audiosoustavy a tempomatu.

Interiér Mazdy 3 je na poměry nižší střední třídy prostorný.

Zavazadlový prostor nabízí 418l objemu. Samozřejmostí je lehce zhoršený přístup do zavazadlového prostoru a to díky karoserii sedan.

MOTOR A JÍZDA

U pohonné jednotky testované verze k žádným úpravám v rámci modernizace nedochází.

Z našich předchozích testů víme, že Mazda nepatří k automobilkám, které jdou cestou downsizingu, tedy snižováním objemu motoru a následného dohánění výkonu pomocí turbodmychadla.

Jedná se tedy o pohonnou jednotku, která svého výkonu dosahuje odpovídajícím objemem a moderní technologií.

Testovaná verze byla vybavena osvědčeným zážehovým dvoulitrem o výkonu 88kW a to ve spojitosti s manuální šestistupňovou převodovkou.

Mazda Vám nabízí trochu pocitu nostalgie, pocitu z minulosti dobře známých dvoulitrových motorů, aktuálně však plnícího současné normy emisních limitů.

Nejedná se tedy o žádný maloobjemový přeplňovaný motor, u kterého čekáte na zátah turbodmychadla, jedná se poctivý dvoulitr, který jde lehce do otáček a nechá se točit až do červeného pole.

Ano, ale absence turbodmychadla má také za následek, že při razantnější jízdě musíte daleko více řadit. Mazdě a jejímu sportovnímu charakteru toto naprosto sedí a potvrzuje to také svým chraplavým, z výfuku jdoucím, zvukem.

Motor a jeho projev je velice tichý a kultivovaný, například o činnosti systému start x stop skoro nevíte.

Mazda 3 je také vybavena systémem G-Vectoring Control, který si hraje s točivý momentem při průjezdu zatáčkou a snaží se tak zabránit nedotáčivosti vozu.

V rámci redakčního testu jsme s trojkou jezdili se spotřebou okolo 7,5l.

 

Mohlo by vás zajímat:  TEST Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion - Dělník ve svátečním

ZÁVĚR

Cena Mazdy 3 v základní výbavě činí 432 900 Kč.

Mazda v základní výbavě disponuje poměrně bohatou výbavou, od systému G-Vectoring control, přes elektrickou parkovací brzdu, bezklíčové ovládání, palubní počítač, výsuvný head-up displej, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, systém rozpoznávání dopravních značek, zadní parkovací kamera až po LED přední světlomety nebo 18-ti palcová litá kola.

Testované verze, která byla navíc vybavena navigací a novým modrým lakem Eternal Blue, Vás potom přijde na 559 300 Kč.

Mazda 3 nás v rámci redakčního testu hodně bavila. A to nejen svými jízdními vlastnostmi, ale také vnitřním prostorem a jeho uspořádáním.

Jednalo se o třetího zástupce značky Mazda, který prošel naším redakčním testem v poslední době.

Mazda Vám nabízí trochu jiný způsob svezení, a to nejen díky voleným kubaturám svých pohonných jednotek, ale také velice osobním přístupem k samotnému řidiči.

Když jdete testovat Mazdu, víte, co můžete od vozu očekávat a že výsledek bude výborný.

Komentáře