Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D – rodinné kombi se sportovním charakterem

Mazdu 6 aktuální generace, tedy modelový rok 2018, jako první v naší redakci otestoval již kolega Martin. Jednalo se o karosářské provedení sedan s nejsilnější „dvouapůllitrovou“ benzínovou motorizací a automatickou převodovkou. Martin v testu chválil vnější vzhled vozu, převážně pak pak prostornost jeho interiéru.

Já jsem aktuálně mohl vyzkoušet „šestku“ v provedení Wagon, s naftovou motorizací, šestistupňovým manuálem a základní výbavou Challenge.  A jaká tedy je, tato o poznání lidovější varianta?

Stále jí to sluší 

Aktuální generace doznala menších retuší převážně v přední partii. Ta dostala jinak tvarovaná světla, masku, lemování masky a tvar samotného nárazníku. Lemování masky je nově opticky bohatší, díky většímu užití chromu. Tyto pozitivní retuše pak výrazně podpořily dynamiku celé přední partie. Boční profil je pak celkem klasický, disponující nízkou a protáhlou siluetou. Zadní partii stále dominují horizontálně orientované lampy a dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Mazdám poslední generace to jednoduše neobyčejně a tak nepodbízivě sluší.

Interiér

Již tradiční, dynamický pocit z jízdy zažíváte i v tomto rodinném kombi. Mazda to se svými uživateli jednoduše umí. Jednou z důležitých ingrediencí tohoto koktejlu je i samotný interiér. Mazda 6 aktuální generace nabídne velmi přehlednou a tvarově jednoduchou palubní desku. Její horizontální proporce a uspořádání jsou jasně patrné. K tomu navíc přidejme do ruky dobře padnoucí multifunkční volant, prostorné sedáky, nízkou řadící páku s krátkými kulisami řazení a na úspěch je jednoduše zaděláno.

Zavazadlový prostor karosářského provedení wagon pak nabízí slušných 522 litrů objemu.

Motorizace

Mazda v modelu 6 nabízí trojici benzínových (Skyactiv-G) motorů a dvojici naftových (Skyactiv-D) motorů. Benzínové dvoulitry mají výkony 107 a 121 kW, „dvaapůlka“ potom 143 kW, naftové „dvadvojky“ disponují výkonem 110 a 135 kW. U obou verzí motorizace je k dispozici na výběr manuální nebo automatická převodovka. Naftová „dvadvojka“ se ve verzi wagon a s výkonem 110 nebo 135 kW dále nabízí také s pohonem všech kol.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan Pulsar

Redakčnímu testu podrobená verze byla vybavena slabší naftovou „dvadvojkou“ o výkonu 110 kW a šestistupňovým manuálem.

Testované motorizaci toho rozhodně moc nechybí, snad jen trochu výkonu při samotných rozjezdech, jinak je ale velmi tichá a kultivovaná. Při vyšších otáčkách pak i dostatečně výkonná.

Podvozkově je vůz velmi vyvážený, umí být komfortní a zároveň, ve stylu vozů značky Mazda, také dostatečně sportovní. Stejně tak dobrý pocit máte z řízení vozu, které je celkem strmé a s dobrou zpětnou vazbou od kol.

Závěr

Testovány kousek disponoval základní výbavou Challenge, která je však poměrně bohatá a nabídne například palubní desku vybavenou head-up displejem, nebo adaptivní tempomat. Sedan nebo Wagon? To je jen otázka priorit. Mazda totiž obě tyto karosářské varianty prodává za stejnou cenu. Základní výbava Challenge pak s nejslabším benzínovým dvoulitrem startuje na ceně 731 900 Kč včetně DPH, s nejslabší naftou potom na 781 900 Kč včetně DPH.

Mazda 6 Wagon je vozem který toho nabízí opravdu hodně, od klasických výhod karoserie kombi, přes velmi slušivý vnější vzhled, kvalitně zpracovaný interiér až po vyvážené jízdní vlastnosti.

Komentáře