Mazda bude na českém trhu prodávat SUV CX-9

V době, kdy se SUV s velkoobjemovými motory bez přeplňování z českého trhu spíše stahují přichází Mazda s modelem CX-9. Ten byl původně určen pouze pro USA, případně Rusko nebo Austrálii a podle toho také vypadá. Prvotřídní komfort totiž doplňuje zážehový šestiválec.

CX-9 prošla před dvěma roky rozsáhlejší modernizací, při níž dostala přední část ve stylu Kodo, čímž lépe zapadá do současné modelové nabídky japonské automobilky. Z mnoha úhlů pak 5096 mm dlouhé, 1936 mm široké a 1728 mm vysoké SUV připomíná dnes již nevyráběný typ CX-7. Díky rozvoru 2875 mm dokáže interiér pohodlně pojmout sedm dospělých cestujících a v tomto uspořádání i větší než minimální množství zavazadel. Zajímavější je však objem 1911 litrů, kterého dosáhnete po sklopení obou zadních řad sedadel. 

Pod kapotou najdeme zážehový šestiválec o objemu 3.7 litru, který disponuje 277 koňmi při 6250 ot./min a točivým momentem 367 Nm při 4250 ot./min. Ve spolupráci s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem dokáže kolem dvou tun vážící auto zrychlit na 100 km/h za 10,1 sekundy a rozjet se až na maximálních 192 km/h. Spotřeba se i díky standardnímu systému stop-start pohybuje na papírové úrovni 11,3 l/100 km a na km jízdy připadá 270 g CO2. Dynamika a ani hospodárnost však určitě nejsou hlavní přednosti CX-9.

Mohlo by vás zajímat:  Stačí vám malý pětidvéřový hatchback? Toto jsou ty nejlevnější

Mezi ně se totiž řadí především komfort posádky, což poznáte ze skladby jediné dostupné výbavy Revolution Top. Kromě kompletní sady airbagů (přední, boční, hlavové, ramenní) v ní najdete třízónovou klimatizaci, navigaci TomTom s 5,8palcovým displejem, elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla v kůži, audiosystém Bose s deseti reproduktory, tempomat, dešťový a světelný senzor, systém pro sledování mrtvého úhlu, monitorování tlaku v pneumatikách, zadní parkovací kameru i asistent či systém varující před opuštěním jízdního pruhu. Vzhled dotvářejí 20palcová kola, LED diody pro denní svícení, bi-xenonová hlavní světla a zatmavená boční a zadní okna. Základní a také jediná cena, 999 900 korun, je přitom velmi příznivá. K dispozici však bude pouze limitovaný počet kusů. Kompletní ceník naleznete zde.

Srovnání s konkurencí:

 
Model: Audi Q7 Mazda CX-9 Toyota Land Cruiser V8
Rozměry (d/š/v): 5089/1983/1737 mm 5096/1936/1728 mm 4950 / 1970 / 1865 mm
Rozvor:  3002 mm 2875 mm 2850 mm
Velikost kufru: 330/2035 l 487/1371/1911 l 1266/2146 l (5 sedadel) 344/1085/1962 l (7 sedadel)
Světlá výška: 204,8 – 239,8 mm 203 mm 225 mm
Zážehové motory: 3.0 TFSI (272/333 k) 3.7 V6 (277 k) 4.5 Dual VVT-i (318 k)
Vznětové motory: 3.0 TDI (204/245 k), 4.2 TDI (340 k)  ————— 4.5 D-4D (272 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Pohon všech kol: standardně ke všem motorům standardně ke všem motorům standardně ke všem motorům
Základní cena: 1 392 900 Kč 999 900 Kč 1 870 000 Kč
Mohlo by vás zajímat:  Mazda MX-5 GT se představí v kategorii GT4

Zdroj: Mazda