Mazda pomalu odhaluje podobu a techniku čtvrté generace populárního roadsteru MX-5, který už je letos ve výrobě 25 let. Minulý týden automobilka představila nové šasi a motor Skyactiv, který vyvíjela společně s Alfou Romeo. Potvrzeno bylo umístění motoru za přední nápravou blíže těžišti vozu. To navíc bude níž než u současné generace, což povede ke zlepšení jízdnách vlastností a ovladatelnosti.
Nové šasi je navrženo pro větší odolnost proti kroucení a při nehodách. Přes to všechno byla ale výrazně snížena hmotnost, která by neměla přesáhnout 1050 kg. Rozvor náprav by měl být delší, aby se zlepšila stabilita vozu a jeho vnitřní prostor. Motorovou nabídku budou tvořit agregáty Skyactiv 1,5 l s výkonem 130 koní a dvoulitr s výkonem 165 koní. Na výběr bude manuální i automatická převodovka.
Potvrzen byl i výrazný odklon od současného designu a použití nového stylu Kodo, který je použit na nové Mazdě 3 a 6. Proporčně zůstane zachována delší kapota a prostor pro posádku umístěný před zadní nápravu. Základní cena v Británii by měla být v přepočtu necelých 700 000 korun.
Zdroj:autoexpress.co.uk