Mazda odhalila čtvrtou generaci roadsteru MX-5

Ikonická Mazda MX-5 se dnes v noci virtuálně představila ve své čtvrté generaci současně v Japonsku, Španělsku a USA. V porovnání s generací NC je MX-5 ND menší, lehčí a rozhodně designově agresivnější.

Sportovnější vzhled má za následek aplikace designového jazyka Kodo, který známe již z modelů Mazda2, Mazda3 či Mazda6. Hlavním poznávacím znamením je velká „tlama“ v předním nárazníku spolu s decentními pásky LED diod, úzká přední světla, dlouhá kapota a malá zadní světla ve tvaru kruhu. Chybět nemůže zvedající se boční linie a samozřejmě skládací plátěná střecha, která bude později doplněna, podobně jako u stávajícího modelu, její plechovou variantou.

Mohlo by vás zajímat:  Třetí generace BMW řady 1 bude mít poháněná přední kola

Interiér opět vyznává puristický styl s co nejmenším počtem přebytečných prvků. Trojice budíků je umístěná v samostatných tubusech a před nimi řidič najde (snad) do ruky dobře padnoucí volant. Středovou konzoli tvoří trojice otočných ovladačů a displej multimediálního systému. Nic víc. Kdo rád poslouchá rádio, uvítá reproduktory umístěné v hlavových opěrkách. 

Když jsme v úvodu psali o mezigeneračním zmenšení, neměli jsme na mysli jen několik milimetrů. Čtvrtá MX-5 se totiž svou délkou 3915 mm dostává pod hranici 4 metrů (rozdíl 105 mm)! Šířka 1730 mm spolu s výškou jen 1235 mm rozhodně nedovolí koupi japonského roadsteru každému. Mezi nápravami je 2315 mm. Díky hojnému využití technologii SkyActiv je nová MX-5 až o 100 kg lehčí než předchůdce, což naplňuje filozofii Jinba Ittai, tedy spojení řidiče s autem a větší radost z jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  Živě i virtuálně: Škoda představí model Enyaq iV hned dvěma způsoby

Pod kapotou se objeví nové motory řady SkyActiv-G s objemem 1.5 litru pro Evropu a Asii, respektive s objemem 2.0 litru pro USA. Motor je umístěn za přední nápravou blíže středu auta, což v kombinaci s pohonem zadních kol pomáhá ideálnímu rozložení váhy v poměru 50:50. Z převodovek bude k dispozici šestistupňový manuál, později se však má dostat i na automatickou skříň. Podvozek používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu multi-link, samozřejmostí jsou kotoučové brzdy na všech kolech. Ta mají mimochodem rozměr 16 palců a pneumatiky 195/50. Hřebenové řízení využívá služeb elektronického posilovače. 

Mohlo by vás zajímat:  Nová Kia Cerato - První snímky

Mazda MX-5 ND si odbude světovou výstavní premiéru v říjnu v Paříži. Do prodeje pak zamíří nejen v Evropě, ale i v Japonsku jako Mazda Roadster nebo v USA jako Mazda MX-5 Miata.

Zdroj: Mazda