Spolupráce mezi japonskými automobilkami, produkující vozidla třídy kei, není na japonském nic neobvyklého. Z osmé generace Suzuki Alto se tak jako mávnutím kouzelného proutku stane šestá generace Mazdy Carol.
Pokud budete hledat změny mezi Suzuki a Mazdou, musíte zabrousit do ceníku, respektive části s barevnými odstíny karosérie – Carol bude dostupná pouze v sedmi odstínech a mine jí rovněž možnost odlišné barvy pátých dveří. Zachována naopak zůstane pevnější platforma stejně jako karosérie s vyšším použitím vysokopevnostní oceli, což se pozitivně odráží ve hmotnosti kei caru. Verze s manuální převodovkou váží 610 kg, verze s automatem CVT jen o 40 kg víc.
Tím se plynule dostáváme ke kapitole motorů a převodovek, kde v obou kolonkách svítí číslo dva. Ve spojení s manuálním pětikvaltem má zážehový tříválec o objemu 0.66 litru výkon 49 koní a točivý moment 58 Nm, bezestupňový automat CVT zvedne výkon na 52 koní a točivý moment na 63 Nm. Silnější verze si v kombinovaném režimu podle japonského cyklu JC08 řekne o 2,7 l/100 km, slabší verze je o 0,9 l/100 km žíznivější. A jak je u kei cars dobrým zvykem, vedle pohonu jedné nápravy je k dispozici také čtyřkolka.
Základní stupeň výbavy obsahuje prvky jako manuální klimatizace, bezklíčkový přístup do auta, audio se dvěma reproduktory, kontrola trakce, radarový brzdový asistent, světelný signál při nouzovém brzdění a ve verzi s převodovkou CVT rovněž vyhřívané sedadlo řidiče (čtyřkolka má vyhřívané i sedadlo spolujezdce). Základní cena Mazdy Carol, která jde do prodeje již dnes, byla stanovena na 847 800 jenů (cca 155 000 korun).
Zdroj: Mazda