Mazda představila novou generaci kei caru Carol

Spolupráce mezi japonskými automobilkami, produkující vozidla třídy kei, není na japonském nic neobvyklého. Z osmé generace Suzuki Alto se tak jako mávnutím kouzelného proutku stane šestá generace Mazdy Carol.

Pokud budete hledat změny mezi Suzuki a Mazdou, musíte zabrousit do ceníku, respektive části s barevnými odstíny karosérie – Carol bude dostupná pouze v sedmi odstínech a mine jí rovněž možnost odlišné barvy pátých dveří. Zachována naopak zůstane pevnější platforma stejně jako karosérie s vyšším použitím vysokopevnostní oceli, což se pozitivně odráží ve hmotnosti kei caru. Verze s manuální převodovkou váží 610 kg, verze s automatem CVT jen o 40 kg víc. 

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot v Mexiku představil model 208 GT

Tím se plynule dostáváme ke kapitole motorů a převodovek, kde v obou kolonkách svítí číslo dva. Ve spojení s manuálním pětikvaltem má zážehový tříválec o objemu 0.66 litru výkon 49 koní a točivý moment 58 Nm, bezestupňový automat CVT zvedne výkon na 52 koní a točivý moment na 63 Nm. Silnější verze si v kombinovaném režimu podle japonského cyklu JC08 řekne o 2,7 l/100 km, slabší verze je o 0,9 l/100 km žíznivější. A jak je u kei cars dobrým zvykem, vedle pohonu jedné nápravy je k dispozici také čtyřkolka.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda v roce 2019 dodala zákazníkům na celém světě 1,24 milionu vozů

Základní stupeň výbavy obsahuje prvky jako manuální klimatizace, bezklíčkový přístup do auta, audio se dvěma reproduktory, kontrola trakce, radarový brzdový asistent, světelný signál při nouzovém brzdění a ve verzi s převodovkou CVT rovněž vyhřívané sedadlo řidiče (čtyřkolka má vyhřívané i sedadlo spolujezdce). Základní cena Mazdy Carol, která jde do prodeje již dnes, byla stanovena na 847 800 jenů (cca 155 000 korun).

Zdroj: Mazda