Mazda RX-7 se vrátí a s ní Wankelův motor!

Mazda RX-7, to je pojem automobilismu, který nemusím snad ani představovat. První generace tohoto sportovního japonského vozu se odhalila už v roce 1978 a stala se tak nástupcem Mazdy RX-3. Roky plynuly, auta se obměňovala, ale až ročník 2002 zastavil definitivně výrobu již třetí generace FD3S známé RX-7 a její nástupkyní se stala Mazda RX-8. Bohužel ta nebyla už natolik úspěšná jako předchůdkyně.

Jenomže začátkem tohoto víkendu se objevila opravdu překvapující zpráva, kterou by snad jen tak někdo nečekal. Ředitel sportovních vozů značky Mazda, Nobuhiro Yamamoto, prohlásil při prezentaci omlazeného modelu MX-5 následující: „Chystáme návrat RX-7 na rok 2017, čímž si připomeneme 50. výročí od zavedení prvního automobilu s rotačním motorem, tím máme na mysli Mazdu Cosmo Sport 110S z roku 1967“. Nová generace, chcete-li RX-7, tak dorazí téměř po patnácti letech.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 380 SL na prodej

Určitě vyčkáváte na informace o motoru a říkáte si, že tam bude nějaký malý agregát a navíc s turbem. Omyl! Nobuhiro Yamamoto není velkým fanouškem přeplňování, a proto i do nové Mazdy RX-7 chce umístit známý Wankelův rotační motor a to v atmosférické podobě. Konkrétně se mluví o rotačním motoru 16X, který byl odhalen v roce 2007, ale prozatím nenašel cestu do žádného sériově vyráběného automobilu. V praxi to znamená, že by se mělo jednat o 1.6-litrovou atmosférickou pohonnou jednotku s výkonem okolo 300 koní. Také zdůraznil: „Elektromotory nebo hybridní ústrojí společně s KERS dokážou mít velký točivý moment, ale nedá žádné požitky řidičovi. A navíc uznejte sami – EV nebo hybrid by se pro RX-7 vůbec nehodil, nehledě na to, že čistě sportovní vůz musí mít prostě spalovací benzínový motor“.

Mohlo by vás zajímat:  G-Power M3 SK III s výkonem 720 koní

Možná každého z nás napadne: A co Evropská unie a emise? I tohle má japonská značka promyšlené a to tak, že RX-7 obdrží speciální katalyzátor, se kterým splní emisní normu Euro VI. Šéf sportovních vozů prozradil deníku themotorreport.com.au také: „Twin Turbo není vůbec přínosné pro sportovní auto, jedno turbodmychadlo zase přidá mnoho plynu. Proto je atmosféra nejlepším řešením pro Wankel“.

Ve srovnání s generací z roku 2002 bude nová Mazda RX-7 lehčí. Váha by se měla pohybovat kolem hmotnosti Toyoty GT86/Subaru BRZ, což znamená okolo 1250 kg. Platforma bude sdílena pravděpodobně z nové generace MX-5, jen se použije mnoho úsporných opatření, aby šla váha dolů (např. instalace hliníkových panelů do karoserie). Karbon nemáme očekávat, jelikož to zvyšuje konečnou prodejní cenu. Oproti MX-5 bude mít RX-7 větší délku a prodloužený rozvor kol z důvodu umístění dvou zadních sedaček pro domácí japonský trh. Na ostatních trzích se bude sportovní model nabízet jako dvoudveřový, tak jako tomu bylo dříve.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche představuje Macan T. Historicky první sportovní vůz s více než párem dveří, který nese speciální označení

Na závěr Nobuhiro Yamamoto dodal: „Nová Mazda RX-7 bude prémiovým vozem, což se podepíše i na prodejní ceně. Ta by měla být vyšší ve srovnání například s Nissanem 370Z