McLaren 650S – Zběsilejší 12C je tu! [AKTUALIZOVÁNO]

Od představení hypersportu McLaren P1 se netrpělivě očekává konkurent pro Porsche 911 Turbo, který je označován jako P13. Aktuální novinka od Wokingu je však zcela jiným vozem. Vypůjčuje si to nejlepší od vyprodaného P1 a tvoří zběsilejší verzi 12C. Velmi nepřímo se tak jedná o konkurenta italského hřebce Ferrari 458 Speciale.

Aktualizováno 01.03.2014: Navzdory předchozím očekáváním McLaren uvolnil oficiální dynamické údaje ještě před výstavní premiérou modelu 650S. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h během 3,0 sekund a ze stejné rychlosti kompletně zastaví na 30,5 metrech. Sprint na 200 km/h je otázkou 8,4 sekund a kompletní zastavení 123 metrů. Z 0 na 300 km/h vystřelí za 25,4 sekund a ze stejné rychlosti zastaví na 271 metrech. Američany oblíbený sprint na čtvrt míle zvládne za 10,5 sekund a dosáhne rychlosti 224 km/h, maximální rychlost je pak 333 km/h.

Nový McLaren dostal jméno 650S, za nímž nehledejte žádnou komplikovanou šifru. Jde o výkon motoru 650 koní a písmenko „S“ je zkratkou pro slovo „SPORT“. Základem vozu je model 12C a to ve verzích Coupé i Spider. Přední část byla pro 650S přepracována ve stylu hypersportu P1 a nový přední splitter zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech. Stejně tak byly upraveny i vstupy vzduchu za předními dveřmi, zatímco zadní difuzor je inspirován okruhovým speciálem 12C GT3. McLaren vylepšil i zadní křídlo, které nyní svou funkci aerodynamické brzdy plní účinněji. Celkově je 650S aerodynamicky efektivnější, přičemž koeficient odporu vzduchu zůstává stejný jako u 12C.

Motor vozu je stále stejný twin turbo V8 3.8l, jako ve všech modelech McLarenu. Pro 650S byl oproti výchozímu 12C posílen na 650 koní a 678 Nm, přičemž konkrétní dynamická data automobilka uvolní při výstavní premiéře modelu. Zatím se však počítá s poklesem času nutného pro zrychlení z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy na výsledné rovné 3,0 sekundy. Zvýšenému výkonu motoru odpovídá i upravený podvozek, který dostal o třetinu tužší pružiny a vylepšený systém PCC (ProActive Chassis Control), jehož rozdíl oproti 12C má být nejvíce znatelný v režimu Sport. Posíleny byly také karbon-keramické brzdy a pro 650S McLaren připravil nové disky odlehčených kol, které budou obouvat pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.

Mohlo by vás zajímat:  Baby P1 dorazí v roce 2015

McLaren 650S nemá být tak úplně přímým konkurentem Ferrari 458 Speciale. Zatímco italský supersport je spíše okruhově zaměřenou verzí výchozího modelu Italia, 650S má být univerzálnější a řidiči za volantem nabídnout také jistou dávku komfortu, bude-li žádán. Z toho důvodu i v 650S najdeme standardní IRIS satelitní navigaci s Bluetooth, digitální autorádio, audio streaming nebo hlasové ovládání. Z příplatkových prvků jmenujme například karbonová závodní sedadla, elektronické nastavení volantu, zadní parkovací kameru nebo interiérové detaily vyvedené z karbonových vláken.

Světovou výstavní premiéru si McLaren 650S odbude na mezinárodním autosalonu v Ženevě, který se koná příští měsíc. Automobilka již přijímá objednávky a první vozy budou dodány zákazníkům koncem března. 650S vyjde zhruba o 20 000,- liber dráž než výchozí 12C, na koupi Coupé si proto připravte zhruba 195 000,- liber (cca 6,5 milionu korun) a na Spider 215 000,- liber (cca 7,15 milionu korun). Novinka však v žádném případě nemá v nabídce značky nahradit 12C, které bude i nadále dostupné. McLaren zatím uvolnil fotografie verze 650S Coupé, jak bude vypadat Spider se nám pokusil ukázat grafik X-Tomi.

Zdroj: McLaren, autoexpress.co.uk
Render: X-Tomi Design