McLaren odhalil své budoucí plány

Za pouhé tři roky se vzkříšené britské automobilce McLaren povedlo dostat do zisku. Před zdaněním byla tato částka 4,5 milionu liber (cca 152 miliónů korun), díky čemuž se rovněž mohly zvednout investice do nových modelů z 68,1 milionu liber na 70,6 milionu liber (z cca 2,3 miliard korun na 2,38 miliard korun). Zásadní přitom bude především základní model s kódovým označením P13, který doplní třeba supersport P1 Track.

McLaren P13 bude podobně jako větší sourozenci postaven kolem karbonového monokoku, přičemž pod kapotou nalezneme dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor (samozřejmě s nižším výkonem kolem 450 koní), uložený uprostřed. Ten bude spolupracovat výlučně s dvouspojkovou převodovkou. Zajímavá bude nabídka karosářských variant, obsahující kromě klasického kupé s Spideru rovněž něco jako verzi GT. Ta by oproti sourozencům měla nabídnout větší zavazadlový prostor, přičemž inspirací mu je původní Jaguar E-Type. 

To model P1 Track bude ze zcela jiného soudku. Základem sice bude hypersportovní P1, avšak nový derivát bude určen výhradně na okruhy a dostanou se k němu jen stávající majitelé modelu P1. Podle McLarenu půjde o jeho nejvýkonnější automobil vůbec, když dvakrát přeplňovaný osmiválec nabídne výkon až 915 koní! Kromě vyššího výkonu bude mít model aerodynamický paket, závodní pneumatiky a nižší hmotnost. Pokud se Vám zdálo 375 původních P1 málo, vězte, že tato extrémní verze má být nejraritnějším modelem značky vůbec. Vzhledem k tomu, že McLarenů F1 se vyrobilo 106, bude P1 Track ještě méně… 

Zdroj: McLaren, autoexpress.co.uk, carandriver.com