McLaren P1 GTR v konečné podobě

V polovině srpna se na výstavě Concours d’Elegance v Pebble Beach představil koncept ultimativního McLarenu P1 GTR, o asi dva měsíce později následovaly také oficiální fotky interiéru s volantem z monopostu MP4-23. Teprve v Ženevě se však přímý konkurent Ferrari FXX K představí v konečné podobě.

A rozhodně bude mít na co nalákat. Především je to tedy 3.8litrový osmiválec twin-turbo posílený na 800 koní, který je uložen uprostřed, ve spojení s elektromotorem o výkonu 200 koní. Tato hybridní soustava tak poskytuje výkon 1000 koní a podle nepotvrzených informací s ní GTR akceleruje na 100 km/h za 2,8 vteřiny. Ruku v ruce s upravenou pohonnou jednotkou jde i 50kilogramová dieta, zahrnující pevně ukotvená polykarbonátová boční okénka s malým otevíratelným dílem u řidiče, karbonový panel místo střechy a krytu motoru anebo o 6,5 kilogramu lehčí výfukový systém ze slitiny niklu a titanu. 

V porovnání se standardní P1 je GTR o 80 mm širší a sedí o 50 mm blíže k vozovce, fixní zadní křídlo s funkcí DRS je pak ve výšce 400 mm nad vozovkou. Jeho přítlak pak vzrostl o 10% a při 241 km/h tak hypersport tlačí k zemi 660 kg. Ze světa závodění pocházejí též 19palcová hliníková kola s centrální maticí a pneumatikami Pirelli, nejrůznější aerodynamická křidélka okolo karosérie nebo drobný nasávací otvor na střeše. Interiéru pak dominuje závodní sedačka s karbonovou konstrukcí a karbon prakticky všude, kam jen oko dohlédne. Chybět nemůže ani zmíněný volant z monopostu MP4-23, se kterým Lewis Hamilton vyhrál titul mistra světa v sezoně 2008.

Na běžné silnice auto nemůže, pro vyvolené majitele však má McLaren připraven speciální program. Ten začne testem na britském okruhu Silverstone a povede k prvnímu měření sil na španělském Circuit de Catalunya. V technologickém centru automobilky bude každý majitele pozván na úpravu sedačky a zbarvení auta, zároveň také budou moci vyzkoušet závodní simulátor.

Mohlo by vás zajímat:  Divize McLaren Special Operations představila unikátní kupé 12C

Poslední informace se váže k ženevské premiéře, kde se P1 GTR představí v designu svého předchůdce F1 GTR šasi #06R. To se umístilo na bronzovém stupínku při závodě Le Mans v roce 1995. Vedle hypersportu se pak představí také silniční 675LT

Zdroj: McLaren