McLaren představuje základní model své dosavadní nabídky

Jen několik týdnů zpátky představil McLaren na autosalonu v New Yorku kupé 570S, prvního člena nově vzniklé rodiny modelů Sports Series. Na právě probíhající výstavě v Šanghaji je prezentován typ 540C, který vypadá stejně jako 570S, jezdit však bude rozhodně jinak.

Částečný podíl na změně jízdního chování bude mít dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3.8 litru s výkonem 540 koní při 7500 ot./min a točivým momentem 540 Nm mezi 3500 – 6500 ot./min. Oproti 570S to znamená o 30 koní a 60 Nm méně. Přes sedmistupňovou převodovku SSG jsou poháněna zadní kola, přičemž tato kombinace dovolí britskému kupé akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, z 0 na 200 km/h za 10,5 sekundy a maximální rychlost 320 km/h. Jako úlitba evropským emisním limitům je motor vybaven systémem stop/start, snižující papírovou spotřebu na 9,22 l/100 km, což odpovídá 258 g CO2/km. 

Srdcem modelu je stejně jako u 570S karbonové šasi MonoCell II, to v kombinaci s hliníkovými díly karosérie zajišťuje vozu suchou hmotnost 1311 kg. To je téměř o 150 kg nižší hodnota než u nejbližší konkurence. Podvozek 540C používá dvojité lichoběžníky, stabilizátory i adaptivní tlumiče jako silnější sourozenec, nastavením by však měl lépe vyhovovat dennímu používání. Zmíněné adaptivní tlumiče jsou nastavitelné v režimech Normal, Sport a Track. Ačkoliv tomu současné výsledky nenahrávají, 540C má brzdový systém odvozený od toho ve formuli 1.

Až na mírně pozměněné aerodynamické prvky a design 19-, respektive 20palcových kol s pneumatikami Pirelli P Zero je karosérie shodná s modelem 570S. Znamená to tedy LEDkové hlavní světlomety, dvojitou koncovku výfuku nebo integrovaný zadní spoiler. Interiér je zaměřený na ergonomii a dostatečný prostor pro posádku, v základní výbavě přitom nebude chybět kožené čalounění nebo multimediální systém IRIS se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a digitálním rádiem. Prodej modelu bude probíhat na třiceti trzích po celém světě, v domovské Velké Británii byla cena základní stanovena na 126 000 liber (cca 4,8 milionu korun).

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 v Death Valley - strhující fotky!

Zdroj: McLaren