McLaren ukázal konkurenta Porsche 911 Turbo S

Dlouhou dobu avizovaná rodina „levnějších“ modelů McLaren Sports Series má prvního člena. Prozatím pouze kupé 570S boduje technickými finesami výkonnějších modelů 650S nebo P1, zároveň je však chce nabídnout za příznivější částku. Nepředstavujte si však základní cenovku kolem dvou milionů.

Za tolik prostě 4530 mm dlouhé kupé s 3.8litrovým osmiválcem Twin Turbo o výkonu 570 koní při 7400 ot./min s točivým momentem 600 Nm mezi 5000 – 6500 ot./min nekoupíte. Tím spíš, že díky karbonovému šasi MonoCell II a hliníkovým dílům karosérie klesla suchá hmotnost na 1313 kg, navíc je rozložená v poměru 42:58 ve prospěch zadní nápravy. Sedmistupňová převodovka SSG dovolí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,5 sekundy a nakonec dosáhnout maximální rychlosti 328 km/h. Ačkoliv je to možná absurdní, tisková zpráva McLarenu se chlubí spotřebou 9,22 l/100 km i emisemi 258 g CO2/km, což je zatím nejlepší hodnota v historii automobilky…

A superlativa, ve spojení se sportovní modelem možná trochu zbytečná, pokračují dále. Tak třeba zavazadlový prostor vpředu spolu s odkládacími prostory v kabině pojme přes 150 litrů, což spolu s koženými sportovními sedadly (za příplatek jsou dostupné závodní skořepiny) nebo plovoucí středovou konzolí s multimediální systímem IRIS se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou dělá z 570S nejpoužitelnější a nepraktičtější McLaren všech dob. Do infotainmentu je zabudované ovládání klimatizace, digitální nebo satelitní rádio, audiosystém se čtveřicí reproduktorů a rozhraní Bluetooth. Palubní desku tvoří výhradně digitální TFT displej

Více než praktičnost kabiny dělá sporťák sporťákem jeho podvozek, ve všech rozích tak 570S má dvojité lichoběžníky, adaptivní tlumiče a stabilizátory. Tím se mimochodem odlišuje třeba již od zmíněného modelu 650S. Chybět naopak nebude volič jízdního režimů Normal, Sport a Track. 19palcová kola vpředu a 20palcová kola vzadu obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměru 225/35 R19, respektive 285/35 R20. Zastavení mají na starosti karbon-keramické brzdy.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Focus dostal pohon zadních kol a osmiválec

Vzhled karosérie se do značené míry inspiruje modely Super Series (650S) a Ultimate Series (P1), zároveň však s nimi nesdílí ani jeden hliníkový panel. Ač se to na první pohled nemusí zdát, přední nárazník má například zcela nové tvarování, zajišťující lepší obtékání studeného vzduchu. Světla na obou koncích využívají moderních LED diod, které především vzadu vytvářejí nezaměnitelný světelný podpis. O aerodynamicky optimalizovaných blatnících, střeše, kapotě nebo zadní odtokové hraně by se v případě McLarenu 570S dala napsat celá esej, proto už jen krátce zmíníme výrazně tvarovaný zadní difuzor se dvěma koncovkami výfuku. 

Pro zákazníky milující individualizaci si britská automobilka připravila téměř nepřeberné množství prvků počínaje kůží Nappa a konče karbonovými dekory. Designově smýšlející jedince zaujme paket By McLaren, který barevně sladí interiér s exteriérem. Sáhnout můžete také po lepším audiosystému McLaren Audio Plus s osmi reproduktory nebo dokonce prémiové aparatuře Bowers & Wilkins s dvanácti reproduktory a výkonem 1280 W. Tím se pomalu dostáváme k poslednímu bodu a tím je samozřejmě cena. Pokud McLaren řekne levnější model, pak tím myslí částku kolem 140 000 liber (cca 5,25 milionu korun), což se sice může zdát hodně, pořád je to ale v porovnání s kupé nebo roadsterem 650S o více než milion korun nižší cifra. A technický rozdíl až tak markantní není…

Zdroj: McLaren