Mercedes-Benz 190E 2.5 16V slaví 25 let

V roce 1990 se na ženevském autosalonu představil Mercedes-Benz 190E 2.5 16V Cosworth Evolution II. A takové výročí už stojí za připomínku, protože tahle kára s mohutným bodykitemobrovským křídlem dodnes rozechvívá srdce fanoušků stuttgartských vozů.

Agresivní vzhled dodávají vozu i sedmnáctipalcová kola. Motor produkuje 173 kW a vůz se tak na stovku dostane za 7 vteřin. Maximálka je pak 250 km/h. Výroba skončila tak rychle, jak začala, tedy už v květnu 1990. Vzniklo pouze 502 vozů a to jen kvůli homologaci FIA pro vozidla třídy A v DTM. Na vývoji se podílelo oddělení AMG.

Mohlo by vás zajímat:  Chris Harris on Cars - Porsche Cayman GT4

A aby nám Mercedes toto výročí připomněl, jeho reportérka Amanda Stretton si jej přibrala do videa o novém typu C 350 e. Parametrové srovnání ikonického hrdiny s moderním automobilem nevyznívá až tak dobře, ale stejně si youngtimer vede proti mladíkovi skvěle. Výsledek, že by volila moderní vůz se dá u PR videa předpokládat, ale nechápu, proč si nevzala alespoň vůz, který bychom mohli považovat za nástupce stodevadesátky, tedy typ C 63 AMG. Jistě ekologický PHEV se na stovku dostane za méně, než 6 vteřin a má výkon 275 koní, ale také ujede na elektriku 31 kilometrů. Jenže když máte 190E 2.5 16V atd. tak vás nezajímá, kolik borovic u cesty uschne a kolik ledu na Antarktidě roztaje (nebo spíš by roztálo, kdyby globální oteplování nebyl mýtus). Sedmistupňová automatická převodovka v moderním sedanu vás také obere o trochu té radosti z řízení.

Mohlo by vás zajímat:  M1 je osamocený supersport od BMW

Ve vší úctě za 25 let nebude mít C 350 e tak legendární statut, jaký má dnes nejběsnivější W201. Moderní sedan je rychlý, ekonomický a pohodlný, ale kluci si nikdy nebudou nad postel lepit jeho plakáty, tak jako jsme to dělali my s verzí Cosworth (i když já tam měl 2.3 16V, ale to je vedlejší).

##190EvoVSC350##

Zdroj: Mercedes-Benz