Mercedes-Benz 300E AMG Hammer – Kladivo z řady W124

V roce 1986 si divize AMG vzala do parády Mercedes-Benz 300E řady W124. Pod kapotu mu ale instalovala vidlicový šestnáctiventilový osmiválec o objemu 5,6 litru s výkonem 360 koní. A pak si to němečtí inženýři znovu rozmysleli a prakticky smýšlejícícm sebevrahům nabídli ještě šestilitrový dvaatřicetiventilový vidlicový osmiválec, kterému v útrobách cválalo stádo 385 koní. To už dokázalo rozpohybovat i 1634 kilogramů těžký vůz střední třídy. Hammer, jak se vozu přezdívalo, se na stovku dostal za pět vteřin a oblíbenou americkou čtvrt míli ujel za 13,5 vteřiny. Tím AMG válcoval i BMW M5 nebo Porsche Carrera ze stejné doby.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Tatra 97

Stále to však byl pravý Mercedes, až po stropnici narvaný luxusem a nejmodernějšími technologiemi. Sedadla byla kompletně kožená, ta přední s elektrickým nastavováním dodala firma Recaro. Na palubce bylo dřevěné obložení, kola zase dodávala společnost ATS. A k motoru se dodávala mnohem silnější čtyřstupňová automatická převodovka a chybět nesměl samosvorný diferenciál Torsen. Agresivnější vzhled zlepšoval aerodynamiku vozu, což němečtí řidiči ocenili na tamních autobahnech. Ty totiž Hammer s maximální rychlostí 300 km/h překonával s neuvěřitelnou lehkostí. Ale museli jste za něj řádně zaplatit, ve své době až 190 tisíc Dolarů. To bylo podstadtně více, než na kolik vás přišlo Lamborghini Countach. Ale také 300E byl mnohem rychlejší a pohodlnější než svéhlavý italský supersport.

Mohlo by vás zajímat:  Amilcar- zapomenutá krása z Francie

AMG se svým modelem Hammer nastolilo cestu pro všechny německé výkonné super-sedany. A například jeho největší rival – BMW M5, dokázal stejných parametrů dosáhnout až v roce 1998.

Zdroj: Petrolicious