Mercedes-Benz E Hybrid – Pro naftu i benzín

Ať se nám to líbí nebo ne, můžeme současnou dobu nazvat dobou hybridní. Ano, je tomu skutečně tak, vycházíme-li ze stále častějšího uvolňování informací o představení nových modelů, jenž disponují mimo spalovacího motoru i elektromotorem. Nejvíce jsou přitom vidět souboje v rámci prémiového segmentu, přičemž zanedlouho rozčeří hladiny vod německá automobilka Mercedes-Benz. Právě ona totiž přiveze na Auto Show do Detroitu dva vozy třídy E, vybaveny pokrokovými hybridními ústrojími.

Donedávna bylo výsadou hybridních vozů spojení benzínového agregátu s elektromotorem. Jedním z průkopníků zástavby naftového motoru je však i Mercedes-Benz. Verze E300 BlueTec Hybrid má totiž pod kapotou přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2,1 litru, disponující výkonem 150 kW a točivým momentem 500 Nm. O dalších 20 kW a 249 Nm jej doplňuje elektromotor. Toto spojení pak z hlediska dynamiky znamená zrychlení z 0-100 km/h za 7,5 vteřiny a maximální rychlost 241 km/h, z hlediska kombinované spotřeby odběr ve výši 4,2 l/100 km. To ale není všechno. Produkce škodlivých emisí jen o krůček přerostla přes hranici 100 g/km a díky 0.8 kWh lithium-iontovým bateriím je E300 BlueTec Hybrid schopno ujet až 2 kilometry na čistě elektrický provoz.

Nevoní-li Vám nafta, nezoufejte. V nabídce se totiž objeví i verze E400 Hybrid, pod jejímž označením se ukrývá zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, maximálním výkonu 225 kW a točivém momentu 370 Nm, jemuž samozřejmě sekunduje elektromotor. Dobrou zprávou je očekávaná průměrná spotřeba ve výši 7,2 l/100 km, špatnou zprávou je prodej pouze na americkém, čínském a japonském trhu

Oba modely se již zanedlouho představí na severoamerické Auto Show, kde budou sděleny kompletní technické informace a také ceny. 

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Mercedes lehce poupravil technická data plug-in hybridní třídy S