Mercedes-Benz GLA 45 AMG – Nejvýkonnější čtyřválec potřetí!

Mercedes-AMG se chlubí, že ve svém portfoliu má nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec na světě. Tím je přeplňovaný dvoulitr, který můžeme znát z modelů A 45 AMG nebo CLA 45 AMG. Nyní se k nim oficiálně přidává ostrá varianta městského crossoveru, GLA 45 AMG!

Po vzhledové stránce si asi výchozí GLA netřeba představovat a podobně je tomu i s jeho odvozenou variantou od AMG. Sice se jedná o zcela nový model, ale designové úpravy jsou zcela v souladu s tím, na co jsme od značky zvyklí. Na GLA 45 AMG tak najdeme nový přední nárazník se splitterem, výrazné boční prahy, přepracovaný zadní nárazník s difuzorem a dvě dvojité, pochromované koncovky výfuku. Připlatit si zákazník může za výraznější aerodynamické prvky, detaily z karbonových vláken nebo velké křídlo na pátých dveřích. Zcela nové pro AMG je znáček divize ve dvojité lamele v masce a nápis TURBO AMG za předními koly.

Podvozek byl řádně vyztužen a standardní AMG sportovní verze má speciálně naladěné pružiny a tlumiče a větší příčné stabilizátory, což přispívá ke zvýšení příčného zrychlení a snížení nežádoucích pohybů karoserie v zatáčkách. Za příplatek je dostupná AMG performance verze s tužšími pružinami a tlumiči. Na všech čtyřech kolech se pak nachází ventilované kotoučové brzdy s příčným vrtáním a šedými třmeny, červené jsou na přání. Standardně se dodávají kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami o rozměrech 235/45 R19. Připlatit je možné za o palec větší disky v titanově šedé nebo matně černé barvě.

Zmíněný nejvýkonnější čtyřválec světa má přesný objem 1 991 cm3 a pochází z rodiny BlueDIRECT. Poskytuje 265 kW (360 k) při 6 000 ot/min a 450 Nm při 2 250 – 5 000 ot/min. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou 4,8 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Při tom všem je ale GLA 45 AMG schopno jet v kombinovaném cyklu i za 7,5 litru na 100 km. Během jednoho kilometru vypustí 175 gramů CO2, což znamená, že s předstihem splňuje ekologickou normu Euro 6, která vstoupí v platnost až v roce 2017. Při ladění vozu se AMG zaměřilo na dobrou odezvu pedálu plynu a posilovač řízení měnící svůj účinek dle aktuální rychlosti.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 220D W115 Pickup - Praktický tuning podruhé

Instalovanou převodovkou je dvouspojkové ústrojí AMG SPEEDSHIFT DCT se sedmi převodovými stupni. Z bran továrny vyjíždí s možností nastavení tří provozních režimů, přičemž manuální (M) a sportovní (S) mají charakterem připomínat supersport SLS AMG GT. Třetím režimem je vyloženě ekologický provoz (C), kdy se řídící jednotka soustředí na klidnou a úspornou jízdu. V tomto režimu se také aktivuje systém ECO start/stop.

Samozřejmostí pro GLA 45 AMG je pohon všech kol AMG 4MATIC, který byl speciálně vyvíjen, aby zvýraznil potenciál vozu a jeho dynamickou náturu. Hydraulická vícedisková spojka je integrována v diferenciálu na zadní nápravě a v případě prokluzu předních kol je schopna poslat až 50% výkonu na zadní kola. Při ekonomické jízdě proudí všechen výkon na kola přední nápravy. ESP vozu je nastavitelné ve třech režimech – ESP ON, Sport Handling ModeESP OFF. První nad řidičem stále bdí, druhý mu promine některé prohřešky a třetí se vzdá svých zásahů.

V interiéru vozu najdou zákazníci kožené sportovní sedačky s mikrovláknem a kontrastním červením stehováním. Podobně je proveden i věnec tříramenného volantu s pádly nebo řadicí páka. Červenou barvu mají i bezpečnostní pásy a palubní deska je provedena z broušeného hliníku. Samozřejmostí je systém RACETIMER zobrazující řidiči jízdní data.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG se ve světové premiéře představí již příští týden na autosalonu v Detroitu a výrobce s ním cílí především na mladší klientelu. Cena se očekává v okolí 43 000,- liber, což je v přepočtu lehce přes 1.4 milionu korun. Hned od začátku, jak už je u Mercedes-Benzu zvykem, bude dostupná Edition 1. Ta ze zákazníků vytáhne podstatně větší částku, ale nabídne téměř vše, co je na příplatkové listině.

##GLA45AMG##

Zdroj: Mercedes-Benz

Komentáře