Mercedes-Benz třídy G prošel omlazovací kůrou

Německá prémiová automobilka Mercedes-Benz představila v těchto dnech facelift svého legendárního off-roadu G-Klasse, vyráběného již od roku 1979. A v čem tkví letošní modernizace?

Tak především v lehce upraveném exteriéru, kde pod předními světlomety nově přibily pásy LED diod pro denní svícení. Nová jsou rovněž vnější zpětná zrcátka a maska chladiče. To změny v interiéru jsou o poznání bohatší. Na první pohled vidíme přepracovanou palubní desku se zcela novým středovým tunelem a volantem. K dispozici je velký barevný displej umístěný mezi dvěma tubusy otáčkoměru a ukazatele rychlosti. Chybět nemůže ani velký displej online systému COMAND se satelitní navigací umístěný na horní části středového tunelu.

Mohlo by vás zajímat:  Venucia představila nové SUV T70

Nyní k tomu nejzajímavějšímu- k pohonným jednotkám. Základem bude vznětový šestiválec G 350 BlueTec o zdvihovém objemu 3,0 litrů s výkonem 155 kW za základní cenu 85.311 euro. Pokračovat budeme přes G 500 s vidlicovým osmiválcem o objemu 5,5 litrů o výkonu 285 kW, až po vrcholné verze AMG. Tu slabší variantu G63 AMG bude pohánět dvojitě přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 5,5 litrů s maximálním výkonem rovných 400 kW (544 koní) a 760 Nm točivého momentu. Součástí této pohonné jednotky je systém ECO start/stop, jenž se bude snažit alespoň trochu snížit spotřebu. To však bude zcela zbytečné u té vrchovatě nejvyšší a nejvýkonnější varianty G65 AMG s šestilitrovým dvanáctiválcem přeplňovaným rovněž dvojicí turbodmychadel, který svému pánovi nabídne porci 450 kW (612 koní) a rovných tisíc Nm točivého momentu. To vše za cenu „pouhých“ 264.180 euro, čili v přepočtu nějakých 6,55 milionů korun.

Mohlo by vás zajímat:  Renault K MKR Adventure - Nová česká technika pro Dakar

Ať už máte zájem o naftu nebo grandiózní dvanáctiválec, budete si musel počkat až do června, kdy se omlazené Géčko začne oficiálně prodávat.