Mercedes-Benz upravil legendární off-road třídy G

Terénní legendu trojcípé hvězdy s označením G asi nemusím dlouho představovat. S prostupností terénem nikdy nemělo tohle auto problém a stylu má také na rozdávání. Když ale tak nějak chcete všeho přidat, vznikne vám šestikolové monstrum!

A nejde o dílo nějakého zběsilého tunera, ale o dílo Mercedesu, který má tohle auto na svědomí spolu s rakouskou firmou Magna Steyr. Možná by Vás zajímalo proč zrovna tahle firma, což velmi rád osvětlím. Základem tohoto monstra je totiž vojenský speciál pro australskou armádu, který Magna pro Mercedes produkuje.

Mohlo by vás zajímat:  UAZ představil tři speciální edice modelu Patriot

Karosérie na délku měří 5867 mm (o 1105 mm delší než klasické „géčko“), na výšku má 2209 mm (+272 mm) a široká je 2111 mm (+226 mm). Celé dílo váží 3775 kg a díky korbě uvezete vzadu i nějaký ten náklad. 

Po vyrobení karosérie si auto do parády vezme oddělení AMG. To vymění klasický „armádní“ diesel 320 CDI za poctivý vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním o výkonu 544 koní. Maximální točivý moment 758 Nm je pak skrze všech šest kol přenášen na vozovku za pomoci sedmistupňového automatu 7G-tronic. Mercedes tvrdí, že tohle „géčko“ umí na 100 km/h zasprintovat za méně než 6 sekund a rozjede se až na 160 km/h. Pak ho zastaví omezovač. 

Mohlo by vás zajímat:  Pohon 4x4 je stále populárnější. Cenově dominují vozy Suzuki, před Fiatem a Dacií

Terénní schopnosti jsou vskutku velkolepé. Přední nájezdový úhel 52 stupňů, zadní 54 stupňů a světlá výška 460 mm. Co více si na závody přes pole a přes řeky přát… 

A bomba na závěr! G63 AMG 6×6 není jen planým výkřikem do tmy. Mercedes ho chce v omezené roční produkci skutečně vyrábět! Cena by se měl pohybovat okolo 10 000 000 Kč a první kousky by k zákazníkům mohly být expedovány zhruba v půlce letošního října.

##géčko##

Zdroj: Mercedes-Benz, autoweek.com, worldcarfans.com