Mercedes importoval pohon všech kol do Vita

Zima je v plném proudu a dle událostí posledních dnů to nevypadá, že by se měla jen tak uklidnit. Proto určitě přijde vhod schopný model s pohonem všech kol, který se však nezalekne ani převozu nákladu či cestujících. Přesně pro tyto účely je stavěný Mercedes-Benz Vito 4×4.

Vito s pohonem všech kol vychází z Vita s pohonem pouze zadní nápravy, která je také za normální okolností favorizována centrálním diferenciálem v poměru 45:55. Přerozdělování výkonu probíhá za asistence elektronického trakčního systému 4ETS v kombinaci s ESP a ASR. Pokud by jedno z kol ztratilo potřebnou trakci, systém 4ETS jej automaticky přibrzdí a výkon přerozdělí na zbylá kola v řádu milisekund, čímž prakticky zastává funkci tří uzamykatelných diferenciálů. 

Pod kapotou zatím operuje pouze naftový čtyřválec o objemu 2.15 litru ve verzi 119 BlueTEC o výkonu 190 koní s točivým momentem 440 Nm. V kombinaci se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic Plus s měničem točivého momentu, respektive systémem stop/start a vstřikováním AdBlue spotřebuje čtyřkolka i přes 50kilogramový nárůst hmotnosti jen 6,4 l/100 km, což odpovídá 169 g CO2/km. Maximální rychlost je 199 km/h. 

V Německu je Vito 4×4 k dispozici jako klasická dodávka, Mixto nebo osobní Tourer se třemi délkami karosérie a celkovou hmotností od 2,8 do 3,05 tuny. Maximální výška 1,91 metru slibuje, že se s autem můžete bez problému vydat i do podzemních garáží. Základní cena je na domácím trhu stanovena na 36 120 euro (cca 1 001 000 korun), v průběhu roku však budou následovat i levnější motorizace o výkonu 136 a 163 koní.

Zdroj: Mercedes-Benz

Komentáře