Mercedes odhalil konečnou podobu sportovního kupé AMG GT

Nepřímý nástupce Mercedesu SLS AMG rozhodně není jen nějakou jeho „baby verzí“. Mercedes-AMG GT, jak se novinka pro pařížský autosalon jmenuje, vypadá sice docela podobně, přišla však o racčí dveře a je lehčí, menší i levnější.

Začít můžeme rovnou u designu karosérie, který se bude díky nabídce dvou modelů mírně lišit. Základní proporce s dlouhou přední kapotou, velkými (a poněkud kontroverzně tvarovanými) předními LED světly, maskou chladiče s výrazným logem, bezrámovými dveřmi, zadními LED světly, vysouvacím spoilerem a difuzorem jsou pro modely AMG GTAMG GT S shodné. „Esková“ verze se od standardu odlišuje jiným designem 19palcových kol s pneumatikami 295/30 (AMG GT má vpředu pneu o rozměru 255/35 a vzadu 295/35), černě lakovanými koncovkami výfuku, jiným výpletem masky chladiče a agresivnějšími nárazníky. U obou modelů však z důvodů navyšování těžiště nenajdete racčí dveře, které byly poznávacím znamením SLS AMG.

Interiér je podobně jako třeba u nové třídy S Coupé rozdělen masivním středovým tunelem na pomyslné dvě poloviny. Na velké loketní opěrce nechybí vyražené logo automobilky, na rozdíl od třídy S má navíc AMG GT dvojici klasických budíků, doplněnou o multimediální systém s velikostí displeje 7 nebo 8,4 palce na středovém panelu. Ovládání probíhá přes dotykový touchpad, čímž výrazně ubylo nejrůznějších tlačítek. Zajímavým detailem jsou některé nezbytné „čudlíky“ na stopě automobilu. Ke sportovnímu a luxusnímu vozu zároveň patří prvotřídní materiály, zde zastoupené koženým čalouněním a dekory v chromu nebo z uhlíkových vláken.

4546 mm dlouhé, 1939 mm široké a 1289 mm vysoké kupé s rozvorem náprav 2630 mm váží bez řidiče pouze 1540 kg (ve verzi S 1570 kg). Takřka ideální rozložení váhy v poměru 47:53 tak slibuje velmi schopné jízdní vlastnosti, což vlastně potvrzuje i automobilka prohlášením, že chtěla vytvořit auto pro nadšené řidiče. Svůj podíl na takovémto vnímání auta bude mít jistě i čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel (uložené mezi jednotlivé řady válců) pod kapotou.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes představil nejsilnější verzi třídy S

V klasickém AMG GT, pokud se to tak dá říct, produkuje motor 462 koní v 6000 ot./min a 600 Nm mezi 1600 – 5000 ot./min. Sedmistupňovému dvouspojkovému automatu od Getragu (režimy Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Individual) s možností manuálního řazení, posílající výkon na zadní kola, pomáhá mechanický samosvorný diferenciál, čímž se povedl stlačit hodnotu zrychlení na 100 km/h na 4 sekundy a dostat maximální rychlost až na elektronicky omezených 304 km/h, to vše při průměrné spotřebě 9,3 l/100 km. Silnější provedení AMG GT S má výkon 510 koní při 6250 ot./min a točivý moment 650 Nm mezi 1750 – 4750 ot./min. Se stejnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (navíc režim Race), avšak s elektronickým samosvorným diferenciálem zrychluje Mercedes za 3,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 310 km/h, to vše při spotřebě 9,4 l/100 km. Pro Mercedes-AMG GT S je k dispozici paket AMG Dynamic Plus, který za pomoci úpravy motorů a převodovky upraví otáčky motoru, takže výkon je dostupný mezi 6000 – 6500 ot./min a točivý moment mezi 1750 – 5000 ot./min.

Přední i zadní náprava je vybavena dvojitými lichoběžníky a obě auta mají rovněž speciálně odladěné tlumiče. Zatímco ty v AMG GT jsou relativně normální, AMG GT S disponuje tlumiči adaptivními (za příplatek i k AMG GT) s trojicí módů – Comfort, Sport a Sport Plus. Stejný počet módů má i ESP, zde však označované jako ESP On, ESP Sport a ESP Off. Perforované kotouče Mercedesu-AMG GT mají průměr 360 mm, zatímco sportovní kotouče s červenými třmeny v AMG GT S mají průměr 390 mm. Za příplatek jsou k dispozici karbon-keramické kotouče, které mají průměr 402 mm vpředu a 360 mm vzadu. 

##mercedes_amggt##

##mercedes_amggts##

Zdroj: Mercedes-Benz