Mercedes odhalil nový model s logem Maybachu

V prosinci 2012 vyrobila automobilka Maybach svůj poslední model před tím, než se brány její továrny v roce 2013 definitivně uzavřely. Po téměř dvou letech se však jméno Maybach vrací, i když ne jako samostatná značka. Ve spojení s automobilkou Mercedes bude pod označením Mercedes-Maybach vznikat superluxusní provedení třídy S.

S rozvorem náprav 3365 mm (délka 5435 mm) superluxusní třída S hravě překoná Bentley Mulsanne a zařadí se mezi Rolls-Royce Ghost a Phantom. Pokud však nemáte po ruce metr, poznat třídu S s logem Maybachu nebude snadný úkol. Vizuální změny se omezily prakticky pouze na mírně upravenou masku chladiče a loga Maybach. Bystré oko možná ještě postřehne o 66 mm kratší zadní dveře, které poskytly místo třetímu bočnímu okénku ve sloupku C.

Ještě větší péči věnovala stuttgartská automobilka interiéru, který si s výše zmíněným britskými modely opravdu nezadá. Čalounění kůží či dekory z pravého dřeva a chromu jsou samozřejmostí, stejně jako dvojice samostatných a polohovatelných křesel vzadu s masážní funkcí a elektricky ovládanou podnožkou. Ze středového tunelu, samozřejmě obloženého pravým dřevem, vyjíždí dvojice stolečků, v příplatkové výbavě najdeme například ohřívač či ochlazovač nápojů. Ve standardní výbavě je naopak audio Burmester s prostorovým zvukem (jehož zvuk si budete moci vychutnat velmi intenzivně, protože Mercedes-Mybach třídy S má být nejtišší auto na světě), hodiny IWC na středové konzoli, osvětlení pomocí optických vláken, panoramatická střecha s funkcí Magic Sky Control, set Robbe & Berking na konzumaci šampaňského nebo parfémované doplňky z balíčku Air-Balance. Všudypřítomná jsou loga automobilky Maybach.

Pohon mají na starosti dvě jednotky ze standardní nabídky Mercedesu třídy S. Předně jde o šestilitrový dvanáctiválec v modelu S 600, který má výkon 530 koní a točivý moment 830 Nm, což stačí ke zrychlení na 100 km/h za 5 sekund a maximální rychlosti 250 km/h. Stejných dynamických parametrů dosahuje i dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4.7 litru ve verzi S 500 o výkonu 455 koní s točivým momentem 700 Nm. Dvanáctiválec spolupracuje se sedmistupňový automatem, zatímco osmiválec dostal automat s devíti stupni. Poháněna jsou v obou případech zadní kola, v příštím roce však přijede S 500 také jako čtyřkolka s označením 4Matic. Z hlediska bezpečnosti nechybí žádný z důležitých asistentů, ve výbavě najdeme dokonce i airbagy v bezpečnostních pásech.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 220D W115 Pickup - Praktický tuning podruhé

Zdroj: Mercedes-Benz