Mercedes opět ukázal, že je špička v oblasti aerodynamiky

Automobily mohou mít celou řadu různých vlastností, na kterých si zakládají samotné automobilky. Vesměs se jedná třeba o různé stupně výbavy, jedná se také o bezpečnost, a dále musíme mluvit také o aerodynamice vozu. V této oblasti celkem dlouhou dobu dominuje automobilka Mercedes-Benz. Tedy pokud jde o vozy sériové. A nyní ukázal, že své hranice opět umí posunout.

Jaké jsou klasické hodnoty?

Pokud se na odpor vzduchu neboli aerodynamiku vozů podíváme komplexně, ta zcela běžnou hodnotou je číslo 0,30. A právě zde se automobilky snaží o to, aby ho dokázaly snížit. Že je Mercedes dominující potvrzuje tím, že u řady sériových modelů drží hodnoty v rozmezí 0,23 – 0,25. Nyní zveřejnil, že se mu podařil další unikátní krok založený na tom, že danou hodnotu snížil na pouhých 0,22.

U jakého vozu?

Byla to pochopitelně novinka, což je celkem očekávaná informace. Konkrétně se jednalo o nový Mercedes-Benz třídy A. O něm moc technických informací zatím známo není. Možná i proto se automobilka chtěla lehkým odhalením výrazně pochlubit. Kdo by měl o daný vůz zájem, nemusí se bát, že by čekal na uvedení do prodeje jakkoliv dlouho. K tomu má dojít už koncem letošního roku. A dá se očekávat, že právě daná aerodynamika bude jednou z vychvalovaných předností vozu.

Snižování odporu je složité

Jak Mercedes, tak i ostatní automobilky uvádějí, že pilování aerodynamiky je velmi složité. Nikoliv proto, že by nutně nevěděly, jak na to. Problémem jsou konstrukční nutnosti. Zpětná zrcátka, kola, dodržení designu, bezpečnost a mnoho dalšího, co je potřeba zachovat. A tak ve výsledku dochází hlavně k tomu, že se ladí každý detail. A to nikde jinde, než při testování v aerodynamickém tunelu, kde je proudění vzduchu dokonale vidět, stejně jako dochází k laboratornímu měření konkrétních hodnot. V těch zatím Mercedes Benz u svého Áčkového modelu vychází jako vítěz.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Nissan GT-R Cabrio - Stane se počítačová ilustrace realitou?