Nová generace Mercedesu třídy C, modelu střední třídy s trojcípou hvězdou na kapotě, je za dveřmi. První kontakt s vozem sice proběhne až na lednovém autosalonu v Detroitu, německá automobilka však už nyní láká k usednutí za volant a přidává i nějaké ty informace o technice.
Interiér nového „céčka“, jehož fotky dnes automobilka uvolnila, navazuje na ostatní modely značky, především pak na třídy A a CLA. Již ve standardu se objeví sedmipalcová obrazovka na vrcholu středové konzole, která může být nahrazena i o 1,4 palce větším displejem. Ovládání bude probíhat pomocí touchpadu, který je umístěny na středovém tunelu. Tím však elektronické hrátky na palubě rozhodně nekončí – kromě větší obrazovky si lze připlatit také za head-up displej.
Inovativní je systém klimatizace, který využívá dat z GPS k detekci tunelů. V nich se automaticky zavře oběh vzduchu a do interiéru se tak nedostanou nežádoucí nečistoty nebo prach. Sedadlo spolujezdce bude využívat automatické čidlo, které při detekci dětské sedačky automaticky zablokuje airbag.
Pod karosérií, jejíž design bude silně inspirován limuzínou třídy S a menší třídou E, se bude ukrývat platforma MRA. Díky ní klesne hmotnost nového modelu, v závislosti na verzi, až o 100 kg. Zároveň však novinka naroste o asi 40 mm do délky a o 90 mm v rámci rozvoru. Tím se model s kódovým označením W205 jasně vymezí oproti menšímu CLA.
Pod kapotou se objeví paleta čtyř- a šestiválcový motorů. Základní jednotkou se stanou zážehové čtyřválce o objemu 1.6 a 2.0 řady M274, kterým budou sekundovat čtyřválcové diesely 2.0 CDI a 2.2 CDI řady OM651, jež hravě splní emisní normu Euro 6. Šestiválce bude zastupovat 3.5litrový atmosférický model a jeho přeplňovaný sourozenec o objemu tři litry, oba z řady M276. Později se na trhu objeví šestiválcový diesel řady OM642 o objemu tři litry a samozřejmě hybridní model. Vrcholem celé řady třídy C však bude verze AMG, která nabídne přeplňovaný osmiválec o výkonu zhruba 532 koní.
Většina motorů bude standardně spolupracovat s pohonem zadních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Mercedes však samozřejmě nabídne i pohon všech kol 4Matic a automaty 7G Tronic a 9G Tronic. V závislosti na zvoleném motoru hodlá stuttgartská automobilka nabídnou vzduchové odpružení Airmatic, které nabídne režimy Comfort, ECO, Sport a Sport Plus.
Jak už jsme se zmínili v úvodu, třída C s kódovým označením W205 přijede hned z kraje příštího roku do Detroitu. Kromě klasického sedanu se dá očekávat i verze kombi a SportCoupé, které však navzdory názvu nebude klasickým „třídveřákem“, ale autem ve stylu Audi A5 Sportback – tedy moderním čtyřdveřovým kupé. Velký otazník zatím visí nad otevřenou variantou.
##medved_cecko##
Zdroj: Mercedes-Benz, autocar.co.uk