Mercedes představil koncept G-Code

Nejmenšími modely v současném portfoliu Mercedesu jsou hatchback třídy A a SUV GLA. S posledním konceptem G-Code však stuttgartská automobilka míří ještě níž, přímo proti Renaultu Captur nebo Nissanu Juke.

S délkou 4100 mm je totiž G-Code o celých 317 mm kratší než GLA. Naopak se šířkou 1900 mm a výškou 1500 mm je o 96 mm širší, respektive 6 mm vyšší. Designu, na kterém pracovala centra v Německu a Číně, dominují obliny, 21palcová kola a LED diodová světla vpředu i vzadu. Místo zpětných zrcátek najdeme pouze kamery a hračičky zaujme i přední maska, měnící automaticky barvu podle zvoleného jízdního režimu (na výběr je červená, modrá nebo fialová barva). Neméně zajímavý je i stříbrný multi-voltaický lak karosérie. Ten při stání na přímém slunci vyrábí elektrickou energii, podobně jako třeba solární kolektor, a naopak při prudkém větru generuje elektrostatickou energii. Podobně je na tom podvozek, který produkuje energii pro generátor ve chvíli, kdy jsou stlačeny pružiny a tlumiče.

Po otevření proti sobě umístěných dveří ubytuje interiér celkem čtveřici cestujících, z nichž každý má k dispozici samostatné karbonové sedadlo. Místo tlačítek je na vrcholu středové konzoli prakticky pouze široký displej, který je však v zajímavosti upozaděn atypickým volantem ve tvaru těch z formule 1. Klasické výdechy ventilace však displej nenahradil a podobně jako vnitřní kliky dveří jsou vyrobeny z hliníku. A když už je řeč o klimatizaci, ta používá pro udržení čistého vzduchu v kabině kyslík, generovaný během vodíkové syntézy.

Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, které se skládá z vodíkem poháněného přeplňovaného motoru vpředu a elektromotoru vzadu. G-Code je tak čtyřkolkou. O přenos výkonu se stará dvouspojková automatická převodovka. Jakkoliv nejsou k dispozici konkrétní údaje, Mercedes nejspíš počítá, že samotný dojezd nebude stačit a proto jsou pod podlahou kufru dva elektrické skútry, které jsou během jízdy dobíjeny.

Mohlo by vás zajímat:  Prokop potvrdil své umístění, Loprais se trápí, Šoltys už nejede. To je aktuální Dakar

Zdroj: Mercedes-Benz

Komentáře