Mercedes představil novou C 63 AMG

BMW M3 si doposud užívalo výsadního postavení mezi ostrými modely střední třídy. Tato pohoda ale příchodem Mercedesu-AMG C 63 končí. Nejen, že je model z Affalterbachu silnější, ale na rozdíl od BMW nabídne i praktickou variantu kombi!

Pod kapotou už nenajdete atmosférický osmiválec, ale nově dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který pohání zadní kola přes sedmistupňový dvouspojkový automat AMG Speedshift MCT 7. Ten má řadit rychleji než kdykoliv dřív, i díky novým hliníkovým pádlům pod volantem a sportovnímu módu Sport +, upravující hardware i software. Podobně jako většina současných modelů AMG, bude i třída C v nabídce ve dvou verzích – AMG C 63 a AMG C 63 S

AMG C 63 má výkon 476 koní mezi 5500 – 6250 ot./min a točivý moment 650 Nm mezi 1750 – 4500 ot./min, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, maximální rychlost omezenou na 250 km/h a spotřebu 8,2 l/100 km. Kombi je o 0,1 sekundy pomalejší a 0,2 l/100 km žíznivější. AMG C 63 S produkuje 510 koní mezi 5500 – 6250 ot./min a 700 Nm mezi 1750 – 4500 ot./min, což stačí na zrychlení za 4,1 sekundy, maximální rychlost opět omezenou na 250 km/h a spotřebu 8,2 – 8,4 l/100 km. Kombi je opět o 0,1 sekundy pomalejší a 0,2 l/100 km žíznivější. Hmotnost C 63 bez řidiče a nákladu je 1640 kg, kombi je o 70 kg těžší. C 63 S ukáže na váze bez řidiče a zavazadel 1655 kg v případě sedanu a 1725 kg v případě kombi. Pro srovnání – BMW M3 je oproti klasickému AMG o 45 koní slabší a oproti AMG S dokonce o 79 koní slabší, Audi RS4 Avant ztrácí 26 koní, respektive 60 koní.

Na přední nápravě najdeme čtyřprvkové zavěšení, zatímco vzadu „trůní“ náprava typu multilink s nezávislým zavěšením kol. V základní výbavě nechybí sportovní podvozek AMG Ride Control s třemi režimy nastavení tlumičů, ESP opět se třemi možnostmi nastavení (ESP On, Sport Handling a ESP Off) a systém AMG Dynamic Select, kde můžete vybírat dokonce ze čtveřice jízdních režimů – Controlled Efficiency, Sport, Sport + a Race. Zadním kolům pomáhá v základním AMG mechanický samosvorný diferenciál, AMG S má elektronický samosvorný diferenciál. Za příplatek je možné dostat karbon-keramické kotouče o průměru 390 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Lamborghini Huracan Evo ví, co milovníkům rychlosti nabídnout

Vizuálně sportovní třídu C rozhodně poznáte, minimálně podle 18palcových kol u verze AMG a 19palcových kol u verze AMG S. Oba modely pak „leží“ o 25 mm blíže vozovce, mají LED diodová světla, atraktivní aerodynamický bodykit karosérie včetně zadního difuzoru a spoileru, novou masku chladiče a vytažené blatníky s označením V8 Biturbo. Interiér má klasické prvky sportovních modelů – tedy nový volant, sportovní sedadla s možností příplatku za skořepiny Performance, nové funkce palubního systému (stopky, teplota kapalin indikace správného přeřazení) a v základní výbavě dostanete i head up displej.

Na začátku prodeje bude k dispozici verze Edition 1, dostupná v šesti barvách karosérie, se speciálními 19palcovými koly a několika prvky karosérie v černém lesklé laku. Na masce chladiče a zrcátkách bude červený proužek, koncovky výfuku jsou z černého chromu a na bocích grafitové proužky. V interiéru je antracitový volant, sportovní sedadla Performance, speciální koberečky, červené pásy a dekory z falešného karbonu.

##c63_amg1##

##c63_amg2##

##c63_amg3##

##c63_amg4##

##c63_amg5##

##c63_amg6##

Zdroj: Mercedes-Benz