Mercedes představuje Concept IAA

Aktivní aerodynamika v kombinaci s plug-in hybridním pohonem – tak nějak si Mercedes představuje svoji budoucnost. Přesvědčit nás o tom má futuristický Concept IAA, přičemž ona zkratka nepatří světovému veletrhu, ale spojení Intelligent Aerodynamic Automobile.

Trojcípá hvězda má už dnes ve svém portfoliu jeden z aerodynamicky nejefektivnějších modelů – kompaktní CLA se chlubí koeficientem odporu vzduchu cx = 0,23. Concept IAA jde však ještě dál a díky vysouvacím aerodynamickým prvkům, což se děje automaticky v rychlostech nad 80 km/h, má koeficient cx na úrovni 0,19! Asi nejzajímavější „aktivně aerodynamickou proprietou“ je osmidílná zadní část, zvětšující operativně délku až o 390 mm. Část předního nárazníku, po jehož stranách jsou klapky, se naopak posouvá o 60 mm vzad. Nechybí ani speciální kola Active Rims.

Mohlo by vás zajímat:  Nový elektrický Golf je horší než současný. Má kratší dojezd i vyšší spotřebu

Není to ale jen o aktivní aerodynamice, protože designéři si dostatečně vyhráli i s fixními prvky 5040 mm dlouhého (5430 mm v aerodynamickém režimu), 1995 mm širokého a 1305 mm vysokého čtyřdveřového kupé. Místo zrcátek tak jsou kamery, LED světla se na obou koncích stala součástí nárazníku a dveře samozřejmě postrádají kliky. Až se dostanete do interiéru, objevíte překvapivě střízlivé tvary s krémovým koženým čalouněním a hliníkovými, respektive skleněnými, prvky, půjčující si mnohé linie od sériové třídy S. Jde především o dva displeje a výdechy ventilace pod nimi, ačkoliv jejich růžovomodré podsvícení do některého ze sériových modelů nikdy nepronikne. Největším lákadlem je ovládání mnoha prvků skrze systém OFN (Optical Finger Navigation), u nějž stačí nad vyhrazenou plochou udělat několik gest prsty. Ve spodní části středové konzole jsou další dva displeje, jeden pro klimatizaci a druhý pro data o pohonné jednotce.

Mohlo by vás zajímat:  Audi má plug-in hybridní Q7 s benzínovým motorem

Ta se skládá benzínového a elektrického motoru s kombinovaným výkonem 279 koní a elektronicky omezenou maximální rychlostí 250 km/h. Čistě elektrický dojezd činí 62 kilometrů (32 g CO2/km), což se v aerodynamickém režimu zlepší o 4 kilometry (a 4 g CO2/km). A jelikož jde o plug-in hybrid, dají se akumulátory dobíjet i z běžné zásuvky.

Zdroj: Mercedes-Benz