Mercedes přichází s modernizací třídy G

Jeho třídveřové provedení a kabriolet už nekoupíte nějaký ten pátek, hlavní rival od Land Roveru končí letos, pětidveřová třída G se však pořád drží v nabídce trojcípé hvězdy. A s příchodem aktuálního faceliftu to navíc nevypadá, že by měl hned tak skončit.

Hlavní změnou je instalace zážehového čtyřlitrového osmiválce se dvěma turbodmychadly pod kapotu provedení G 500. Jeho 422 koní mezi 5250 – 5500 ot./min a 610 Nm mezi 2250 – 4750 ot./min dokáže aerodynamicky neefektivní a těžký off-road rozpohybovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. A to je skutečně parádní hodnota. Ještě více výkonu, a tím pádem lepší akceleraci, nabídnou povedení Mercedes-AMG G 63, respektive G 65. V prvním případě produkuje 5.5litrový osmiválec 571 koní (+ 27 k) a 760 Nm, v tom druhém je pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 630 koní (+ 18 k) s točivým momentem rovných 1000 Nm. Stokilometrová rychlost se na tachometru objeví za 5,4 sekundy, respektive 5,3 sekundy. O mnoho litrů paliva úspornější bude naftový třílitrový šestiválec o výkonu 245 koní (+ 34 k) s točivým momentem 600 Nm pod kapotou modelu G 350 d, zároveň je však se zrychlením na 100 km/h za 8,9 sekundy jasně nejpomalejší. Spotřebu paliva Mercedes nezmiňuje, všechna provedení nicméně plní Euro 6 a vyjma AMG G 65 mají standardně systém stop/start.

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover Sport 2013: podrobné informace

Tlumiče díky novému naladění poskytují lepší komfort i ovladatelnost, provedení G 500 má navíc příplatkové adaptivní tlumiče, pracující v režimech Sport a Comfort. Rekalibrace se dočkala kontrola trakce, což má za následek zlepšení jízdních vlastností, ABS, čímž se zkrátí dráha potřebná k zastavení, i ESP, které přispívá k lepší stabilitě i větší bezpečnosti jízdy. Designové změny zahrnují nové nárazníky a rozšířené blatníky z verzí AMG pro G 350 d a G 500, naftové provedení navíc těží z 18palcových kol. Interiér běžných i sportovních verzí dostal přepracovaný přístrojový panel se dvěma budíky v samostatných tubusech, G 350 d a G 500 mají přístroje doplněné o 11,4centimetrový multifunkční displej.

Mohlo by vás zajímat:  Dakar 2015 - Souhrnné info #3

Pro modely z dílen AMG bude dostupný balíček Colour, kombinující černé nárazníky, blatníky, kryty zrcátek, střechu a kruh kolem krytu náhradního kola s výrazně zeleným, oranžovým, žlutým, červeným nebo fialovým zbytkem karosérie. Interiér je obšitý nití ve stejné barvě jako karosérie. Speciální AMG G 63 a G 65 Edition 463 se vyznačují nerezovým ochranným plátem podvozku, designovým proužkem AMG Sports na boku, ochranným proužkem v černém hliníku a 21palcovými koly. Sedadla jsou čalouněná dvoubarevnou kůží Designo s diamantovým prošíváním kontrastní nití, palubní deska je vykládaná karbonem a čalounění dveří obstarává kůže Nappa.

Mohlo by vás zajímat:  Renault K MKR Adventure - Nová česká technika pro Dakar

Zdroj: Mercedes-Benz