Mercedes přichází s upravenou třídou A

Jednu dobu byl Mercedes-Benz A 45 AMG vůbec nejsilnějším a nejrychlejším hot hatchem na trhu. Nově příchozí Audi RS3 Sportback si však tento titul uzmulo pro sebe, což se samozřejmě inženýrům z Affalterbachu líbilo jen pramálo. Proto s průběžnou modernizací celé modelové řady přichází také posílení vrcholného provedení.

Začít nicméně musíme u provedení, která jsou přece jen blíže běžným zákazníkům, toužících po modelu s trojcípou hvězdou. Po vzhledové stránce bystré oko jistě zaznamená lehce přepracované nárazníky, masku chladiče posetou diamanty, jinou grafiku skupinových svítilen a volitelná full-LED světla vpředu. Do kabiny se dostal přístrojový štít z novějších řad CLA a GLA, pozměněné ovladače s kvalitnější povrchovou úpravou, příjemnější sedadla a především přepracovaný infotainment s osmipalcovou volně stojící obrazovkou a rozhraními Apple CarPlay, Android Auto a Mirrorlink. Mírně nahoru měla jít také kvalita materiálů. 

Novou základní verzí bude přeplňovaný čtyřválec A 160 o výkonu 102 koní s točivým momentem 180 Nm, nejúspornější pro změnu vznětový čtyřválec A 180 d BlueEfficiency Edition o výkonu 109 koní s točivým momentem 260 Nm a spotřebou 3,5 l/100 km. A 250 Sport a A 220 d (oba s příplatkovým pohonem všech kol) se těší z nárůstu výkonu o 7 koní na 177, respektive 218 kobylek. Zbytek motorové palety, zahrnující benzínové verze A 180/A 180 BlueEfficiency Edition (122 k a 200 Nm), A 200 (156 k a 250 Nm), A 220 4Matic (184 k a 300 Nm) a A 250/A 250 4Matic (211 k a 350 Nm), respektive naftová provedení A 180 d (109 k a 260 Nm) a A 200 d/A 200 d 4Matic (136 k a 300 Nm), zůstává beze změn. Novým prvkem standardní výbavy modelů A 200 d 4Matic, A 220 4Matic, A 220 d, A 220 d 4Matic, A 250 4Matic, A 250 Sport a A 250 Sport 4Matic, dále verzí se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a sníženým podvozkem budou adaptivní tlumiče Dynamic Select s režimy Comfort, Sport, Eco a Individual. Dokoupit je bude možné i ke zbytku palety nové třídy A s výjimkou úsporných verzí BlueEfficiency Edition.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz 300 SL byl zničen při testovací jízdě

Vrcholem nabídky zůstává i nadále varianta A 45 AMG, jejíž pohonná jednotka díky úpravě časování ventilů a přepracování turbodmychadla nově produkuje 381 koní a 475 Nm. To je o 20 koní a 25 Nm více než doposud, ale hlavně to stačí na překonání hlavního rivala od Audi. Staronový nejsilnější ostrý hatchback na trhu tak pokoří 100 km/h za 4,2 sekundy a dotáhne to až na elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. Dalších úprav se dočkala kritizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka, jejíž třetí – sedmý rychlostí stupeň byl zkrácen a lépe tak odpovídá prvním dvěma rychlostem. Zaškrtnutím paketu AMG Dynamic Plus získá A 45 AMG mimo jiné nově vyvinutý mechanicky uzamykatelný diferenciál na přední nápravě. Standardem jsou výše zmíněné adaptivní tlumiče.

Vzhledové změny klasické třídy A dále rozšiřují přední full-LED světlomety v základní výbavě, aerodynamicky optimalizované nárazníky na obou koncích auta a výrazné zadní křídlo. V interiéru pak je kromě sportovních sedaček také zploštělý volant, přepracovaný přístrojový štít a standardně dodávaný multimediální systém.

Pokud je na čistokrevné AMG moc sportovní, můžete sáhnout po provedení AMG Line s především vizuálními změnami nebo limitované edici Motorsport, odkazující na úspěchy stáje Mercedes ve formuli 1. Poznáte ji například podle zadního křídla, litých kol z modelu AMG, sportovních sedadel nebo detailů v zeleném ostínu, jenž se objevuje i na monopostech Lewise Hamiltona a Nica Rosberga. Objednávat půjde zmodernizovanou třídu A již od 3. července, první zákazníci se dočkají v září letošního roku.

Zdroj: Mercedes-Benz