Mercedes třídy M dostal nové jméno i vzhled

Mercedes-Benz třídy M končí, aby přepustil místo své upravené verzi s novým označením GLE. Ta doplňuje dříve představeného křížence kupé a SUV, novinkou je plug-in hybridní verze.

Změny především v přední části věrně odrážejí v Detroitu představené GLE Coupé, přepracovaná světla volitelně z LED diod tak doplňuje výraznější maska chladiče a robustněji tvarovaný nárazník. Zadní partie těží z LED diodových světel a přepracovaného nárazníku s novou koncovkou výfuku. Méně viditelnou změnou je jiný design střešních ližin, milovníci individualizace mohou vybírat z několika nových vzhledů litých kol. Samostatnou kapitolou je sportovně laděné provedení AMG s velmi masivním předním nárazníkem, jinou maskou chladiče, 20palcovými odlehčenými koly, střešním spoilerem a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku. 

Interiér je někde na půl cesty mezi starou třídou M a novým GLE. Základní linie sice končící model i nadále připomínají, multifunkční volant nebo volně stojící sedmipalcový displej multimediálního systému patří k novinkám. Zrevidována byla paleta barev čalounění a nabídka dekorů, obsahující například hliník, karbon, dřevo nebo klavírní čerň. Sportovní provedení se pyšní anatomickými sedadly, odlišně tvarovaným volantem nebo speciálně pro něj navrženými dekory. 

Mohlo by vás zajímat:  Honda odhalila konečnou podobu evropského SUV HR-V

Úplnou novinkou pod kapotou velkého SUV Mercedesu je plug-in hybridní ústrojí, prodávané jako GLE 500 e 4Matic. Třílitrový šestiválec BlueDIRECT spolupracuje s elektromotorem, zabudovaným do sedmistupňového automatu 7G-Tronic Plus, a při kombinovaném výkonu 442 koní a točivém momentu 650 Nm si toto spojení nárokuje jen 3,3 l/100 km. Díky 8,8 kWh lithium-iontovým bateriím pak ujede plug-in hybrid 30 bezemisních kilometrů při maximální rychlosti 130 km/h. Řidič může při jízdě volit z režimů Hybrid, E-Mode, E-Save nebo Charge.

Mohlo by vás zajímat:  Ve znamení rychlosti

Další pohonné jednotky využívají čistě benzín nebo naftu. Zážehový třílitrový šestiválec twinturbo o výkonu 333 koní s točivým momentem 480 Nm bublá pod kapotou GLE 400 4Matic, 4.7litrový osmiválec twinturbo o výkonu 435 koní s točivým momentem 700 Nm má v útrobách GLE 500 4Matic. Kdo preferuje úspornější jízdu může sáhnout po GLE 250 d (volitelně s pohonem všech kol) s 2.1litrovým čtyřválcem o výkonu 204 koní s točivým momentem 480 Nm nebo po GLE 350 d 4Matic s třílitrovým šestiválce o výkonu 258 koní s točivým momentem 620 Nm. Oba diesely mají devítistupňovou automatickou převodovku. I v klasickém GLE se objeví volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Individual, Comfort, Slippery a Sport. U verzí s pohonem všech kol je navíc mód Off-road, modely s příplatkovým paketem Off-Road Engineering mají vedle vzduchového podvozku Airmatic (světlá výška až 285 mm a brodivost až 600 mm) rovněž mód Off-road+.

Mohlo by vás zajímat:  BYD představuje novou verzi svého SUV

Vrcholem nabídky je již několikrát zmíněný Mercedes-AMG GLE 63 4Matic s 5.5litrovým osmiválcem twinturbo o výkonu 557 koní s točivým momentem 700 Nm, respektive GLE 63 S 4Matic se stejnou pohonnou jednotkou naladěnou na 585 koní a 760 Nm. V obou případech má auto sedmistupňový automat, pokud sáhnete po slabší verzi počítejte se zrychlením na 100 km/h za 4,3 sekundy, silnější AMG to zvládne za 4,2 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je u obou modelů stejná. 

Zdroj: Mercedes-Benz