Mercedes-Benz třídy M končí, aby přepustil místo své upravené verzi s novým označením GLE. Ta doplňuje dříve představeného křížence kupé a SUV, novinkou je plug-in hybridní verze.
Změny především v přední části věrně odrážejí v Detroitu představené GLE Coupé, přepracovaná světla volitelně z LED diod tak doplňuje výraznější maska chladiče a robustněji tvarovaný nárazník. Zadní partie těží z LED diodových světel a přepracovaného nárazníku s novou koncovkou výfuku. Méně viditelnou změnou je jiný design střešních ližin, milovníci individualizace mohou vybírat z několika nových vzhledů litých kol. Samostatnou kapitolou je sportovně laděné provedení AMG s velmi masivním předním nárazníkem, jinou maskou chladiče, 20palcovými odlehčenými koly, střešním spoilerem a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku.
Interiér je někde na půl cesty mezi starou třídou M a novým GLE. Základní linie sice končící model i nadále připomínají, multifunkční volant nebo volně stojící sedmipalcový displej multimediálního systému patří k novinkám. Zrevidována byla paleta barev čalounění a nabídka dekorů, obsahující například hliník, karbon, dřevo nebo klavírní čerň. Sportovní provedení se pyšní anatomickými sedadly, odlišně tvarovaným volantem nebo speciálně pro něj navrženými dekory.
Úplnou novinkou pod kapotou velkého SUV Mercedesu je plug-in hybridní ústrojí, prodávané jako GLE 500 e 4Matic. Třílitrový šestiválec BlueDIRECT spolupracuje s elektromotorem, zabudovaným do sedmistupňového automatu 7G-Tronic Plus, a při kombinovaném výkonu 442 koní a točivém momentu 650 Nm si toto spojení nárokuje jen 3,3 l/100 km. Díky 8,8 kWh lithium-iontovým bateriím pak ujede plug-in hybrid 30 bezemisních kilometrů při maximální rychlosti 130 km/h. Řidič může při jízdě volit z režimů Hybrid, E-Mode, E-Save nebo Charge.
Další pohonné jednotky využívají čistě benzín nebo naftu. Zážehový třílitrový šestiválec twinturbo o výkonu 333 koní s točivým momentem 480 Nm bublá pod kapotou GLE 400 4Matic, 4.7litrový osmiválec twinturbo o výkonu 435 koní s točivým momentem 700 Nm má v útrobách GLE 500 4Matic. Kdo preferuje úspornější jízdu může sáhnout po GLE 250 d (volitelně s pohonem všech kol) s 2.1litrovým čtyřválcem o výkonu 204 koní s točivým momentem 480 Nm nebo po GLE 350 d 4Matic s třílitrovým šestiválce o výkonu 258 koní s točivým momentem 620 Nm. Oba diesely mají devítistupňovou automatickou převodovku. I v klasickém GLE se objeví volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Individual, Comfort, Slippery a Sport. U verzí s pohonem všech kol je navíc mód Off-road, modely s příplatkovým paketem Off-Road Engineering mají vedle vzduchového podvozku Airmatic (světlá výška až 285 mm a brodivost až 600 mm) rovněž mód Off-road+.
Vrcholem nabídky je již několikrát zmíněný Mercedes-AMG GLE 63 4Matic s 5.5litrovým osmiválcem twinturbo o výkonu 557 koní s točivým momentem 700 Nm, respektive GLE 63 S 4Matic se stejnou pohonnou jednotkou naladěnou na 585 koní a 760 Nm. V obou případech má auto sedmistupňový automat, pokud sáhnete po slabší verzi počítejte se zrychlením na 100 km/h za 4,3 sekundy, silnější AMG to zvládne za 4,2 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je u obou modelů stejná.
Zdroj: Mercedes-Benz