Mercedes ukázal koncept vodíkového auta s autopilotem

Autonomní vozidla jsou rozhodně budoucností dopravy, což se dá říct také o vodíkovém pohonu. Když obě proměnné spojíte dohromady, mělo by Vám vzniknout téměř dokonalé auto budoucnosti. Jen kdyby nevypadalo jako Mercedes F 015 Luxury in Motion.

Vajíčkovitá karosérie sedanu s délkou 5220 mm, šířkou 2018 mm, výškou 1524 mm a rozvorem 3610 mm má dozajista příkladnou aerodynamiku, LED dioadmi podsvětlená maska chladiče obřích rozměrů a LED diodový panel v zadním nárazníku s možností zobrazení textu jsou však mírně řečeno kontroverzní. Vynahradit se to koncept snaží alespoň v interiéru, do kterého se díky absenci sloupku B a 90stupňovému úhlu otevírání dveří dostanete velice pohodlně. Sedadla se navíc při otevření natočí automaticky o 30 stupňů.

Pokud je však řeč o sedadlech, měla by být spíše označována jako křesla. Čtyři samostatná křesla těží z velkorysého vnitřního prostoru stejně jako z mnoha displejů například ve dveřních panelech nebo přes celou šíři palubní desky (ten rozezná gesta či pohyb očí). Velmi luxusně působí dřevěná podlaha F 015. Hlavní technická finesa nicméně tkví v možnosti nechat za sebe řídit autopilota. Pro tuto příležitost lze z interiéru udělat jakousi konferenční místnost a to pouhým otočením předních sedadel o 180 stupňů.

O pohon se stará plug-in hybridní vodíkové ústrojí se dvěma elektromotory v zadní části auta, z nichž každý produkuje 136 koní a 199 Nm, dohromady tak dají výkon 272 koní a točivý moment 398 Nm, což stačí na zrychlení na 100 km/h za 6,7 sekundy a omezenou maximální rychlost 200 km/h. Elektromotorům dodávají energii lithium-iontové akumulátory, vodík je skladován v nádržích o kapacitě 5,4 kg při tlaku 700 barů. Čistě na elektřinu dokáže německý sedan ujet 200 km, celkově pak 1100 kg.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot ukázal evoluci sportovní 308 R

Zdroj: Mercedes-Benz

Komentáře