Mercedes ukázal přímou konkurenci BMW X6

Ačkoliv BMW X6 nebylo prvním modelem v segmentu SAC, o popularitu kříženců kupé a SUV se postaralo právě ono. Dlouhou dobu neměl mnichovský model prakticky žádnou přímou konkurenci (nepočítaje neúspěšnou Acuru ZDX), což se však změní příští rok v lednu.

Pokud tipujete, že bude mít datum nějakou spojitost s detroitským autosalonem, nemýlíte se. Právě akce v pomalu chátrajícím městě, kdysi tolik proslaveném výrobou automobilů, bude hostit světovou premiéru Mercedesu GLE Coupé. A onen přídomek Coupé ve jméně skutečně bude, protože označení GLE ponese faceliftované „MLko“, jehož design novinka také tak trochu předznamenává. Především přední část s typickou maskou chladiče a LED světly se příliš lišit nebude. Od sloupku B dál je však GLE Coupé zcela unikátní, i když vlastně ani to neplatí. Zadní světla jsou až nápadně podobná těm u třídy S Coupé. Plasty chráněné podběhy vyplňují standardně 20palcová kola, za příplatek dostanete i o palec či dva větší ráfky.

Mohlo by vás zajímat:  Ford upravil kritizované SUV EcoSport

Interiér designově odpovídá tomu, který uvidíme také v klasickém GLE (nebo modernizovaném ML, chcete-li). Asi nejvýraznější novinkou je multimediální systém Comand s plochou obrazovkou, připomínající tablet. V návaznosti na něj přepracoval mercedes také výdechy ventilace a tlačítka na středové konzoli. Hračičky s konfigurátory jistě zaujme široká nabídka materiálů dekorů (hliník, dřevo…), několik barev koženého čalounění i podsvícení palubní desky. Ač se to z první fotek možná nezdá, GLE Coupé má na délku 4900 mm, na šířku 2003 mm, na výšku 1731 mm a mezi nápravami 2915 mm. 

Mohlo by vás zajímat:  Na Dakaru bude k vidění téměř vše. Závodit budou i vozy MINI

Základy podvozku sdílí GLE Coupé, opět, s připravovaným faceliftem „MLka“, od něj odlišné je však nejen jeho nastavení, ale také nastavení řízení a elektronických pomocníků. Všechny pohonné jednotky standardně spolupracují s devítistupňovým automatem 9G-Tronic a pohonem všech kol 4Matic. Naftové agregáty jsou prozatím zastoupeny verzí GLE 350 d 4Matic o výkonu 258 koní s točivým momentem 620 Nm, ty zážehové verzí GLE 400 4Matic s dvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 333 koní a točivým momentem 450 Nm. 

Speciální postavení bude mít v zatím neúplné řadě verze GLE 450 AMG, jenž je prvním modelem v nové řadě AMG Sports. Od klasických verzí jej na první pohled odlišíte díky bodykitu AMG a především 21palcovým kolům ve specifickém designu. Interiér přihazuje kůži Nappa, dekory z karbonu a klavírní černě, respektive sportovní volant a pedály. Pod kapotou najdeme dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 367 koní s točivým momentem 520 Nm, spolupracující s devítistupňovým automatem 9G-Tronic se systémem Dynamic Select a pohonem všech kol, který však 60% výkonu posílá na zadní kola. Standardní výbavou je rovněž vzduchový podvozek Airmatic, adaptivní tlumiče a systém automatického snížení světlé výšky při vyšších rychlostech.

Mohlo by vás zajímat:  GMC a luxusní pickup Sierra Denali

Zdroj: Mercedes-Benz