Mercedes ukáže v Ženevě předprodukční verzi G 500 4×4²

Před dvěma roky přišel Mercedes s famózní šestikolkou G 63 AMG 6×6, jejíž výroba však bude pro zachování exkluzivity zanedlouho ukončena. Pokud však toužíte po extrémních terénních schopnostech tohoto speciálu a nevadí Vám pouze standardní čtyři kola, můžete se zapsat do pořadníku na další naprosto zbytečné auto, které budete milovat – Mercedes-Benz G 500 4×4².

Základní tvary i rozvor náprav 2850 mm sdílí G 500 4×4² s klasickým modelem G 500, vedle něhož se bude případná sériová podoba v rakouském Grazu vyrábět. Tím ale veškerá podobnost se standardním modelem končí a naopak začíná vyplouvat na povrch více než velká příbuznost se šestikolovým pickupem. Tak například portálové nápravy mají oba modely shodné a totéž se dá říct i o trojici zamykatelných mechanických diferenciálech. Novinkou je naopak dvojice tlumičů a pružin pro každé kolo, přičemž tlumiče pracují v režimech Sport a Comfort a jejich změna trvá podle automobilky pouze 15 milisekund. 

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi L200 INSTYLE DC 2.4 DI-D – pátá generace jistoty

Především díky již zmíněným portálovým nápravám vzrostla světlá výška na 450 mm, což je více než dvojnásobek standardního „géčka“ s 210 mm. Přední nájezdový úhel 52 stupňů je doprovázen zadním nájezdovým úhlem 54 stupňů a přejezdovým úhlem 47 stupňů. Brodivost stoupla o 400 mm na rovných 1000 mm. Jak jistě poznáte z výrazně širších karbonových blatníků, šířka náprav poskočila o mamutích 299 mm na 1774 mm. 

Pod kapotou je nejnovější čtyřlitrový osmiválec twinturbo z dílen stuttgartské automobilky o výkonu 422 koní při 5350 ot./min s točivým momentem 610 Nm mezi 2250 – 4700 ot./min, jinak pracující pod kapotou sportovních modelů AMG GT a AMG C 63/C 63 S. Detailnější specifikace Mercedes nezveřejnil, spokojit se tak musíme s permanentně poháněnými oběma nápravami prostřednictvím sedmistupňového automatu 7G-Tronic a separátní redukční převodovky. Při hmotnosti 2996 kg se nicméně nedají čekat dynamické zázraky. Volba na nejnovější pohonnou jednotku, která má postupem času najít cestu i do dalších vysokovýkonných modelů značky, padla z důvodů plnění emisní normy Euro 6.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda chystá nový model

Vedle standardně montovaných 22palcových kol s pneumatikami 325/55 nabízí Mercedes příplatkové terénní ráfky Hutchinson. Úpravy vzhledu vedle rozšířených blatníků zahrnují LEDkové pásy na střeše a pod hlavními světly, přední nárazník ze sportovních modelů AMG, kryty podvozku z oceli a postranní vývody koncovek výfuku. Výrazný žlutozelený lak karosérie může nahradit mnohem střídmější černá nebo bílá. Interiéru dominuje luxusní čalounění kůži a mikrovláknem Dinamica s kontrastním prošíváním.

Německá automobilka bude v Ženevě vystavovat koncept nebo chcete-li předsériovou podobu G 500 4×4², alespoň omezená produkce však není otázkou jestli, ale kolik. Původního G 63 AMG 6×6 se vyrobilo přes 100 kusů a hodně z nich skončilo v rukách arabských šejků. Stejný osud by mohl potkat také „jen“ čtyřkolku, zvláště za cenu kolem 200 000 liber (cca 7,4 milionu korun)…

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen Caddy ve verzi Pick-Up

##g500_4x4##

Zdroj: Mercedes-Benz