Mercedes ukazuje sportovní verzi třídy C Coupé

Přesně před rokem debutoval na pařížském autosalonu Mercedes třídy C s karosérií sedan i kombi, vyšperkovaný divizí  AMG. Ta se ostrým „céčkem“ blýskne i letos, přičemž v duchu nedávno odhaleného normálního provedení bude mít karosérii kupé.

Pod kapotou, stejně jako u sedanu a kombi, už nenajdete atmosférický osmiválec, ale dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který pohání zadní kola přes sedmistupňový dvouspojkový automat AMG Speedshift MCT 7. „Slabší“ AMG C 63 má výkon 476 koní mezi 5500 – 6250 ot./min a točivý moment 650 Nm mezi 1750 – 4500 ot./min, což stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy a maximální rychlost omezenou na 250 km/h. AMG C 63 S produkuje 510 koní mezi 5500 – 6250 ot./min a 700 Nm mezi 1750 – 4500 ot./min, což stačí na zrychlení za 3,9 sekundy a maximální rychlost opět omezenou opět na 250 km/h. Pokud se budete chtít dostat nad obligátní hodnotu, stačí přidat několik stovek euro za balíček AMG Driver’s Package, a můžete uhánět v obou C 63 AMG rychlostí až 290 km/h. Hmotnost C 63 s 90 procenty paliva, ale bez řidiče a nákladu, je 1710 kg, C 63 S je o 15 kilo těžší.

Na přední nápravě najdeme čtyřprvkové zavěšení, zatímco vzadu „trůní“ náprava typu multilink s nezávislým zavěšením kol. V základní výbavě nechybí sportovní podvozek AMG Ride Control s třemi režimy nastavení tlumičů, ESP opět se třemi možnostmi nastavení (ESP On, Sport Handling a ESP Off) a systém AMG Dynamic Select, kde můžete vybírat dokonce ze čtveřice, v případě C 63 S pětice, jízdních režimů. Zadním kolům pomáhá v základním AMG mechanický samosvorný diferenciál, AMG S má elektronický samosvorný diferenciál.

Vizuálně sportovní třídu C rozhodně poznáte minimálně podle 18palcových kol (pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu) u verze AMG a 19palcových kol (pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu) u verze AMG S. Oba modely pak mají LED diodová světla, atraktivní aerodynamický bodykit karosérie včetně zadního difuzoru se čtyřmi koncovkami výfuku a spoileru, novou masku chladiče a díky rozšířenému rozchodu i vytažené blatníky (o 64 mm vpředu a o 66 mm vzadu). Interiér má klasické prvky sportovních modelů – tedy nový volant, sportovní sedadla čalouněná kůží a mikrovláknem s možností příplatku za skořepiny Performance, nové funkce palubního systému (stopky, teplota kapalin indikace správného přeřazení) a v základní výbavě dostanete i head up displej.

Mohlo by vás zajímat:  Jay Leno - Mercedes-Benz 300SL

Zdroj: Mercedes-Benz