Mercedes ukazuje v Ženevě koncept plug-in hybridní třídy V

Mercedes sliboval pro ženevský autosalon překvapující koncept na základech mimořádně povedené třídy V. Z onoho překvapení spadla opona včera při první tiskovém dnu, nějakou extrémní divočinu však nečekejte. V-ision e demonstruje možnosti individualizace velkého MPV a zřejmě testuje reakce na případné zabudování plug-in hybridní pohonné jednotky do útrob sériového vozu.

Pohonné ústrojí si koncept vypůjčil od stejně koncipované třídy C 350 e, poprvé představené letos v Detroitu. V praxi to znamená zážehový čtyřválec o výkonu 210 koní s točivým momentem 350 Nm a elektromotor o výkonu 90 kW s točivým momentem 340 Nm. Systémový výkon 333 koní a točivý moment 600 Nm umožní třídě V akcelerovat na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 206 km/h (obě hodnoty by se mimochodem dostaly na špičku nabídky modelové řady), důležitější je však v tomto případě hospodárnost jízdy. V kombinovaném hybridním režimu spotřebuje MPV 3,0 l/100 km, což znamená 71 g CO2/km, díky 13,5kWh lithium-iontové baterii je udáván též bezemisní dojezd až 50 km při maximální rychlosti 80 km/h. Systém samotný si pak vybere nejlepší kombinaci elektrického a spalovacího motoru pro použití v dané situaci. Elektromotor je nejčastěji využíván k rychlým startům, jako podpora benzínového motoru při akceleraci nebo jako rekuperátor energie při brzdění nebo „plachtění“. Do výběru režimu může promlouvat i řidič, volící manuálně z módů Hybrid, E-Mode, E-Save a Charge.

Mohlo by vás zajímat:  Nejekologičtějším autem roku 2020 zvolena hybridní Toyota C-HR

Pokud se o základním modelu dá říct, že se jedná o třídu S pro větší počet lidí, pak koncept V-ision e tuto hranici ještě posunul. Panoramatická střecha Magic Sky Control s prosklenou plochou 1,92×1,12 metru je rozdělena do dvou částí a disponuje předním posuvným dílem. Sedadla jsou čalouněná kůží Nappa v kombinaci s mikrovláknem Dinamica a díky bílé barvě kontrastují s tmavou podlahou z ořechového dřeva. Dvě zadní samostatná sedadla (možno nahradit trojmístnou lavicí) jsou podobně jako v Mercedesu-Maybach S 600 polohovatelná a to v rozsahu 49 stupňů. Jejich součástí je též třístupňové vyhřívání, odvětrávání, masážní strojek nebo sada originálních polštářků. Při vážných konferenčních hovorech přijde vhod dvojice vysunovacích stolečků o rozměru 35×35 cm s potahem z bílé kůže Nappa nebo dva o 90 stupňů otočné držáky na iPady v zadní části předních sedadel s integrovaným dobíjecím rozhraním a dvěma USB porty. Poslední změnou, kterou v kabině zaznamenáte, je větší středový tunel s držáky nápojů, odkládacími boxy, USB porty, slotem pro paměťovou kartu, pětilitrovou ledničkou a zásuvkami s napětím 220, respektive 12 voltů. Karosérie je od standardního provedení odlišena stříbrnou barvou Titanium Alubeam, údajně sportovními nárazníky, nástavci prahů a zadním spoilerem, respektive 20palcovými koly.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota C-HR 1.8 Hybrid – originalita a nadčasovost

Ryze sériovou záležitostí je rozšíření stávající nabídky třídy V o verzi s délkou 4895 mm (rozvor náprav 3200 mm), respektive s délkou 5370 mm (rozvor náprav 3430 mm). Pohon všech kol 4Matic dostanou i naftová provedení V 200 CDI (136 k) a V 220 CDI (163 k). V seznamu příplatkové výbavy bude od září možné zaškrtnout vyhřívání pro zadní komfortní individuální sedadla.

Zdroj: Mercedes-Benz