MINI Cooper SE vstupuje na český trh. Na elektrickou stylovku potřebujete téměř 900 tisíc

00

Čistě elektrickou městskou mobilitu lze nyní zažít také v typickém stylu MINI, a to díky novému MINI Cooper SE (kombinovaná spotřeba paliva: 0,0 l/100 km; kombinovaná spotřeba elektrické energie: 15,0– 13,2 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km*). Kombinuje trvale udržitelnou mobilitu s potěšením z jízdy, výrazným designem a prémiovou kvalitou, která je pro značku MINI typická. Tento první čistě elektricky poháněný model britské prémiové značky poskytuje ryzí pocit z jízdy vozem MINI s nulovými lokálními emisemi.

Spontánní nástup výkonu 134 kW/184 k, pro značku typický pohon předních kol a inovativní systém jízdní dynamiky s řídicí jednotkou protiprokluzového systému umístěnou u regulačního členu propůjčují novému MINI Cooper SE obzvláště intenzivní podobu nezaměnitelné agility, známou jako pocit z jízdy jako v motokáře. Pro tento model specifická lithium-iontová baterie umožňuje dojezd 235 až 270 km. Vysokonapěťová baterie je umístěna hluboko v podlaze vozidla, což zaručuje, že ve srovnání s konvenčním způsobem poháněnými 3dveřovými modely MINI žádným způsobem neomezuje objem zavazadlového prostoru.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály MINI

Novým MINI Cooper SE britská značka opět představuje průkopnický podnět pro městskou mobilitu. Revoluční princip designu klasického Mini před 60 lety vytvořil základ pro maximální vnitřní prostor na minimální ploše. MINI bylo představeno v roce 2001, vznikla moderní reinterpretace kreativního využití prostoru a unikátní zábava za volantem, která v segmentu malých prémiových automobilů byla unikátní. Nové MINI Cooper SE se stane prvním čistě elektricky poháněným prémiovým malým vozem, který vydláždí cestu k udržitelnému a zároveň vysoce emocionálnímu zážitku z jízdy v městském provozu.

Mohlo by vás zajímat:  Nový dealer Mitsubishi v Praze

Nové MINI Cooper SE: přehled hlavních předností

• První MINI a první malý vůz prémiového segmentu poháněný pouze
elektřinou.
• Elektromotor s výkonem 135 kW/184 k a točivým momentem 270 Nm.
• Pro tento model specifická lithium-iontová baterie umožňuje dojezd
235 až 270 kilometrů, a to bez omezení objemu zavazadlového
prostoru.
• Baterii lze rychle nabíjet z domácí zásuvky, nabíječkou Wallbox, na
veřejných nabíjecích stanicích či stejnosměrným proudem až do
výkonu 50 kW.
• Vynikající agilita díky spontánnímu nástupu hnací síly, nízko
položenému těžišti, pohonu předních kol a řídicí jednotce
protiprokluzového systému umístěné u regulačního členu.
• Zrychlení z 0 na 60 km/h za 3,9 sekundy a z 0 na 100 km/h za 7,3 s.
• Charakteristický design 3dveřového MINI s pro tento model
specifickými ozdobnými prvky.
• Pro tento model specifické zobrazovací a ovládací prvky v interiéru.
• Rekuperaci lze nastavit pro jedinečný pocit z jízdy ve dvou úrovních
pomocí jednoho pedálu.
• Mezi prvky standardní výbavy patří LED přední světlomety, 2zónová
automatická klimatizace, topení s technologií tepelného čerpadla,
nezávislé topení, elektrická parkovací brzda a navigace Connected.

Mohlo by vás zajímat:  Vypadá stejně, ale je jiný. Klasický VW Beetle dostal elektromotor

Koncepce vozu: skutečné MINI do posledního šroubku.

Nové MINI Cooper SE je prvním modelem, který v prémiovém segmentu malých automobilů kombinuje městskou elektromobilitu s charakteristickými rysy značky. Vůbec první elektricky poháněný model britské značky je skutečné MINI do posledního šroubku. Rozměry, design, prostor a prostředí v interiéru nového MINI Cooper SE odpovídají konvenčně poháněným modelům. Již jejich vývoj předem zohledňoval rozšíření modelové řady o čistě elektricky poháněnou verzi.

Nové MINI Cooper SE se vyrábí v domovské zemi značky. Z výrobní linky sjíždí spolu s konvenčně poháněnými verzemi v závodě MINI v Oxfordu. Technologie pohonu pochází z odborných výzkumných center BMW Group pro elektromobilitu v německém Dingolfingu a Landshutu.

Namísto zážehového nebo vznětového motoru je pod kapotou nového MINI Cooper SE elektromotor. Kompaktní jednotka s integrovanou řídicí elektronikou a převodovkou je uchycena v přední části nosného rámu prostřednictvím pevné trubkové konstrukce. Vysokonapěťová baterie s pro tento model specifickým uspořádáním je tvořena lithium-iontovými články, rozdělenými do 12 modulů. Tvoří jednotku ve tvaru písmene T s celkovou kapacitou 32,6 kWh umístěnou v podlaze vozu.

Elektromotor je nejen menší, ale také podstatně lehčí než spalovací motor, čímž přispívá k mimořádně harmonickému rozložení hmotnosti mezi nápravy nového MINI Cooper SE. Spolu s nižším těžištěm poskytuje elektricky poháněnému modelu agilní projev. Díky tomu je automobil skvěle a snadno ovladatelný i v zatáčkách ve vysokých rychlostech. Výsledkem umístění baterie nízko v podlaze a mezi nápravami je neomezený zavazadlový prostor ve srovnání s konvenčně poháněnými modely. Stejně jako v případě 3dveřového MINI se spalovacím motorem činí objem zavazadlového prostoru 211 litrů a lze jej sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 731 litrů. Jediný měřitelný rozdíl: aby byla zajištěna dostatečná světlá výška pro vysokonapěťovou baterii instalovanou v podlaze vozidla, je karoserie nového MINI Cooper SE přibližně o 18 milimetrů výš nad zemí než v případě konvenčně poháněného modelu.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Peugeot e-Expert se představuje, aneb Elektromobil pro různé profese

Všechny součásti elektrického pohonu jsou chráněny pro tento model specifickými konstrukčními prvky a v případě kolize se okamžitě odpojují. Bezpečnostní koncept nového MINI Cooper SE je tak v souladu s vysokými standardy BMW Group, které značně přesahují rámec zákonných požadavků. Řídicí elektronika je chráněna vyztuženým držákem nárazníku a nosným rámem motoru, zatímco vysokonapěťová baterie je zabezpečena pevnou základovou deskou. S pohotovostní hmotností 1365 kg je čistě elektrický model pouze o 145 kilogramů těžší než 3dveřové MINI Cooper S s převodovkou Steptronic

Zdroj: TZ MINI
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora