Mini představuje nový Clubman

Doposud největším zástupcem rodiny Mini (pokud se tento název dá ještě vůbec použít) bylo pětidvéřové pětimístné SUV Countryman. S příchodem nového Clubmana je však terénní model překonán a další z mnoha mýtů zbořen.

Pokud byla předchozí generace stále spíše stylovým dostavníkem do městského provozu, pak je nováček s délkou 4253 mm, šířkou 1800 mm, výškou 1441 mm, rozvorem 2670 mm a především čtyřmi plnohodnotnými dveřmi ryzím rodinným modelem. Vlastně jediným prvkem, jenž byl zachován, jsou páté dvoukřídlé dveře s možností dálkového elektronického ovládání, za nimiž se ukrývá 360 litrů prostoru pro zavazadla. Druhá řada sedadel je navíc standardně sklopná v poměru 60:40 (za příplatek 40:20:40), čímž vznikne objem 1250 litrů.

Vzhled karosérie plně odpovídá loni představenému konceptu, a to včetně velkých zadních LED světlometů v chromovaném rámečku. Když je řeč o LED diodách, Mini se chlubí rovněž denním svícením, předními reflektory, mlhovkami a směrovkami s touto technologií. Interiér je převzatý z tří- nebo pětidvéřového hatchbacku a chlubí se především centrální obrazovkou multimediálního systému s LED kroužkem. Součástí standardní výbavy bude mimo jiné klimatizaci, šest airbagů nebo rádio s USB a Aux, mezi příplatky se objeví head-up displej, čtení dopravních značek, přednárazový systém, parkovací asistent, panoramatická střecha, dvouzónová automatická klimatizace, navigace, audio Harman Kardon, aktivní tlumiče DCC či volič jízdních režimů Mid, Sport a Green.

Pod kapotou se zezačátku objeví dva zážehové a jeden vznětový motor. Clubman Cooper dostal přeplňovanou tříválcovou patnáctistovku o výkonu 136 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 220 Nm při 1250 ot./min (230 Nm s funkcí overboost), Clubman Cooper S má čtyřválcový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 192 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 1250 ot./min (300 Nm s funkcí overboost) a konečně Clubman Cooper D disponuje dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselm o výkonu 150 koní s točivým momentem 330 Nm při 1750 ot./min. Jelikož také Clubman stojí na platformě UKL1, jsou prostřednictvím standardního šestistupňového manuálu poháněna přední kola. Za příplatek lze sáhnout po automatu, u Cooperu se šesti stupni a u zbylých dvou motorizací s osmi stupni.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Rapid v Číně: Nový vzhled, moderní interiér a inteligentní řešení konektivity

Zdroj: Mini