Miniautům v Evropě možná zvoní umíráček

Fiat 2884258 960 720[1]

Konec svých nejmenších modelů zvažuje Volkswagen i koncern PSA a s dvojicí svých miniaut se letos rozloučí i Opel. Další automobilky pak možná budou následovat. Segment malých vozů, které byly dříve zejména v evropských městech poměrně oblíbené, začíná stagnovat. Zájem o tyto vozy v posledních letech soustavně klesá a výrobcům se přestává jejich výroba vyplácet.

Jaká auta by tedy mohla z evropského trhu úplně vymizet? Hovoří se zejména o těchto modelech:

  • Toyota Aygo
  • Citroën C1
  • Seat Mini
  • Škoda Citigo

Citroën plánuje místo současného modelu miniauta vyrábět mini elektromobil, který by lépe odpovídal požadavkům na ekologii. Automobilka Peugeot zase zvažuje mini crossover 1008. Škoda svému modelu Citigo také nevěstí dobrou budoucnost, s největší pravděpodobností se již žádného nástupce nedočká.

Mohlo by vás zajímat:  Dálnice není pro každého. Někomu ji zakazují předpisy, jiní jsou svou neznalostí jenom překážka

Prodejnost není jediný důvod

Miniauta nejsou schopná na trhu obstát právě kvůli tomu, že jejich cena už není o tolik nižší, aby spotřebitele zlákala ke koupi minivozu oproti standardnímu, byť menšímu autu. Cenu zvyšuje především potřebná technika, která je nutná k naplnění požadavků na bezpečnostní a emisní normy. Původní výhoda toho, že miniauta měla velmi nízké emise, je nyní pryč. Stále silnější místo na trhu mají elektrovozy s nulovými emisemi, kterým miniauta jednoduše nemohou konkurovat. Přesto ne všichni vidí jejich budoucnost tak černě. Evropa vždy byla a bude trhem, kde se daří kompaktním a praktickým věcem. Možná tedy i miniauta zcela nevymřou.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora