Mnozí tvrdí, že jim elektromobil nesmí přes práh. Někteří jsou v tomto směru ještě radikálnější, a dokonce tvrdí, že nechtějí ani hybridní auto. A je jedno, zda se jedná o mild hybrid, klasický hybrid, nebo plug-in hybrid. Přitom právě využití elektřiny je dnes jedna z mála cest, jak mít v autě zase pořádný motor.
Jenom spalovací motor? Raději ne
Kdo touží jenom po spalovacím motoru, ten bude v mnoha ohledech zklamán. Pomineme různé extrémy, jako jsou stále u některých automobilek dostupné šestiválce nebo naopak tříválce s objemem pod jeden litr. Podíváme se na střed nabídky, průměrná auta. Je běžné, že mají jen tři válce, je běžné, že se jejich objem pohybuje lehce nad litrem, a je běžné, že bez turba by neměly absolutně žádný výkon – který ani tak není nijak úchvatný. Takto to prostě je. A bohužel patrně bude.
Nezapomínejme také na druhý problém. U některých automobilek už jsou k dispozici jenom benzinové motory. Kdo by chtěl diesel, má smůlu. V tomto ohledu je nabídka ještě titěrnější než v případě benzinových motorů.
Trocha elektřiny jako cesta k pořádnému motoru
Není však možné říct, že by pořádné motory nebyly. Naopak. Jsou, jenom jsou málokdy k dostání samostatně. Cesta, jak je mít pod kapotou, je u mnoha automobilek jediná. Je třeba využít elektřinu. Právě hybridní pohony mnohdy disponují jak čtyřválci, tak někdy dokonce šestiválci. Stejně tak u daných motorů není nouze o pořádný, nebo alespoň adekvátní a dostačující objem. A také nemusí chybět, jako v případě Mercedesu, i naftový motor kombinovaný s elektřinou.
Proč? Důvodem jsou emise
Nabízí se otázka, proč to vlastně nejde bez elektřiny. Odpověď je jednoduchá – jsou to emise. V kombinaci s elektřinou mohou ty papírové, automobilkou naměřené, být velmi nízké. Automobilka tak splní normy a vyhne se problémům. To by v případě, že by bylo auto osazeno jenom spalovacím motorem, prostě nešlo.
Zdroj: https://insideevs.com/features/338783/15-most-powerful-plug-in-hybrids/