Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 TURBO CVT 4WD nakoukli jsme pod pokličku modelovému roku 2020

Mitsubishi Eclipse Cross je vozem, který automobilka představila světu na autosalonu v Ženevě v roce 2017. Vůz, jehož vzhled kombinuje prvky klasického SUV a kupé. A právě tato alchymie, kterou na své vozy praktikuje nejedna automobilka, se na jeho vnějším dynamickém vzhledu celkem znatelně a pozitivně podepsala.

Do redakčního testu se mi aktuálně dostal kousek, modelový rok 2020 s celkem osmi najetými kilometry, v nejvyšší výbavě INSTYLE, přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou a automatickou bezestupňovou převodovkou CVT.

SUV kupé

Mitsubishi Eclipse Cross se velikostně řadí mezi nabízené modely ASX a OUTLANDER. Jeho vnější vzhled však přichází s celkem „trendy“ řešením, a to kombinací prvků oblíbené karoserie SUV a dynamických prvků karoserie kupé.

Za pochvalu rozhodně stojí přední partie vozu, její vzhled určil nový designový směr automobilky a aktuálně ho můžeme vidět například i na nové L200, nebo novém ASX.

Přední partie tedy disponuje poměrně bohatým zalomeným chromováním, které svými tvary dodává vozu na značné dynamice. Dynamika přední partie je navíc podpořena klínovitým tvarem předních světel, které elegantně navazují na již zmiňované chromované prvky.

Boční profil vozu je také celkem povedený, jeho klínovitý tvar se propisuje i do této partie a vozu tak dodává na sportovnosti a mohutnosti. Zmiňovaná mohutnost pak v kontextu celého vozu graduje v rámci zadní partie. Ta je díky svému „kupé“ vzhledu vybavena horizontálně děleným zadním oknem, tento předěl v exteriéru navazuje na zadní koncová světla a je v něm umístěno i třetí brzdové světlo. Mohutnost zadní partie zastupuje převážně zadní nárazník, který je v rozích poměrně vysoký a sahá až k zadním koncovým světlům.

Zadní partie vozu je pro mě celkem ožehavým tématem a na chuť jsem jí bohužel doposud nepřišel. Dynamické proporce a sportovní charakter sebou přináší krátký zadní převis, ten si však, dle mého názoru, moc nerozumí s mohutným a zaobleným pojetím zadního nárazníku. Celkem škoda.

Naopak velmi příjemným zpestřením byl na testovaném voze „sportovní paket“, který vůz obohatil o lišty lemující jak prahy, tak přední i zadní nárazník. Ona červená linka, kterou tyto prvky disponovaly, tak příjemně vůz opticky scelovala.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Selection – výrazný styl pro pátou generaci

Prostorný interiér

Interiér Mitsubishi Eclipse Cross je primárně prostorný, a to jak na předních, tak i zadních pozicích. Dále je také celkem kvalitně zpracovaný. K jeho stinným stránkám bohužel patří jeho lehce „zastaralé“ ovládání. Rozmístění jednotlivých ovladačů a různorodost jejich grafického ztvárnění nepůsobí pak úplně soudobě. Jinak je ale palubní deska celkem přehledná a dobře uspořádaná.

V rámci nejvyšší testované výbavy INSTYLE pak z palubní desky ční displej palubního infotainmentu, který lze ovládat dotykově, nebo pomocí „touchpadu“ na středovém panelu. Ten je dále vybaven voličem automatické převodovky, který má volbu také manuálního řazení, stejně tak si můžete „řadit“ pádly pod volantem. Na středovém panelu je dále ovladač systému S-AWC, kterým přepínáte mezi jízdními režimy AUTO, SNOW a GRAVEL.

Kaplička přístrojů před řidičem disponuje klasickými ukazateli rychloměru a otáčkoměru, mezi nimi je umístěn displej palubního počítače, který se neovládá na multifunkčním volantu nebo na páčkách pod ním, ale bohužel přímo na přístrojové desce v místě za volantem.

Jak jsem již zmínil prostor pro posádku je dostatečný, zadní lavice nabídne navíc posun sedáku a možnost poklopení opěradel. Krátký převis zadní partie karoserie sebou pak přináší jistou daň v podobě menšího zavazadlového prostoru, který nabídne základních 341 litrů objemu.

Přeplňovaná patnáctistovka a bezestupňové CVT 

Mitsubishi Eclipse Cross se stále nabízí pouze s jednou pohonnou jednotkou. Jedná se o zážehovou přeplňovanou patnáctistovku MIVEC, která disponuje výkonem 120 kW (163 koní). Jednotku lze kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s bezestupňovou převodovkou CVT. Dále máte na výběr mezi pohonem pouze přední, nebo obou náprav. Čtyřkolka se pak nabízí pouze s automatickou převodovkou CVT.

Motor a převodovku musím chválit, turbem přeplňovaná motorizace pracuje s kombinací přímého a nepřímého vstřikování paliva a s variabilním časováním ventilů. Její chod je velmi tichý, kultivovaný, navíc je celkem potentní, a to bez jakéhokoliv náznaku přeplňování. Bezestupňová CVT převodovka si s vozem velmi dobře rozumí, disponuje osmi virtuálními přednastavenými stupni, které můžete navíc řadit voličem převodovky v rámci středového panelu, nebo pádly pod volantem. Uživatelsky je tedy tato kombinace motoru a převodovky velmi příjemná. Těžko hodnotit spotřebu, vůz měl při přebírce najeto jen 8 km, palubní počítač však ukazoval celkem reálné hodnoty pohybující se lehce pod hranicí 8 litrů/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Renault Captur 1.2 TCe 120k EDC Dynamique - Městský stylař

O pohon AWD se zde stará systém S-AWC (Super-All Wheel Control), který dle vyhodnocených informací pracuje s distribucí točivého momentu na jednotlivá kola. Systém navíc pracuje s možností volby jízdního režimu automatického, režimu pro sníh a režimu pro štěrkový povrch.

Podvozkově je Eclipse Cross celkem jistý, snad jen řízení by mohlo poskytovat více zpětné vazby.

Závěrem

Mitsubishi Eclipse Cross a jeho modelový rok 2020 nám toho sice moc nového nepřináší, k jeho pozitivum však i nadále patří zajímavá pořizovací cena, velký vnitřní prostor pro posádku, k vozu výkonově adekvátní přeplňovaná benzínová pohonná jednotka s uživatelsky velmi příjemným bezestupňovým automatem. Jeho slabší stránkou je pak pro mě pojednání zadní partie s jejím přesahem do velikosti zavazadlového prostoru.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross se dle ceníku pro „modelový rok 2019“ nabízí (nabízelo), v základní výbavě INFORM s šestistupňovým manuálem a pohonem pouze přední nápravy, v rámci akční ceny již od 499 650 Kč včetně DPH.

K dispozici máme také ceník testovaného kousku, tedy „modelový rok 2020“ a zde se základní výbava INFORM opět s šestistupňovým manuálem a pohonem pouze přední nápravy nabízí od 509 650 Kč včetně DPH. Tedy žádný výrazný nárůst prodejní ceny se nekoná. Testovaná nejvyšší výbava INSTYLE s automatickou CVT převodovkou a pohonem AWD pak s cenou startuej na částce 814 850 Kč včetně DPH. Za sportovní paket, kterým testovaný vůz také disponoval, si připlatíte 26 990 Kč včetně DPH.

Mitsubishi Eclipse Cross je jistě zajímavou volbou v daném segmentu. Nabídne univerzálnost, prostornost a dobré jízdní vlastnosti. Osobně bych si vystačil s „dvoukolkou“, volil bych tedy nižší stupeň výbavy a využil zajímavé pořizovací ceny.

Komentáře