Mitsubishi Eclipse Cross, 1.5 TURBO – schopný univerzál

Mitsubishi nám po delší době připravilo novinku a na trh uvedlo nový model, který se nám tentokrát dostal do redakčního testu. Jedná se model Eclipse Cross, kompaktní SUV, reagující na oblíbenost této kategorie a na poptávku po vozech této třídy. Mitsubishi tímto krokem navíc vyplňuje mezeru mezi svými modely ASX a OUTLANDER.

Mitsubishi Eclipse Cross je celkem povedeným klonem, a to mezi vozem kupé a SUV, odtud také plyne jeho dvouslovný název. Eclipse se odkazuje do historie na sportovní kupé stejného označení a Cross nám dává najevo jeho náležitost ke kategorii SUV.

Vozidlo je výsledkem snahy automobilky o skloubení hned několika parametrů, dostatečného vnitřního prostoru, oblíbenosti kategorie SUV a sexapeallu karoserie kupé.

Námi testovaná verze byla ve druhé nejnižší výbavě Invite, v kombinaci benzínové přeplňované patnáctistovky a automatické převodovky CVT.

Vraťme se ale k jeho vnějšímu vzhledu. Osobně bych nejvíce pochválil přední partii, ta svým tvarováním působí velmi uhrančivě a bohatě. Pojednání předních světel je také velmi působivé a zaslouží si chválu. Ostré chromované linky předního nárazníku podporují celkovou dynamiku a klínovitý tvar přední partie. Boční profil, který nám směrem k zadní partii nabírá výrazně na mohutnosti oživuje a zjemňuje dvojice elegantních prolisů. Zmiňovaná mohutnost v kontextu celého vozu graduje v rámci zadní partie. Ta je díky svému „coupé“ vzhledu vybavena horizontálně děleným zadním oknem, tento předěl v exteriéru navazuje na zadní koncová světla a je v něm umístěno třetí brzdové světlo. Mohutnost zadní partie zastupuje převážně zadní nárazník, který je v rozích poměrně vysoký a sahá až k zadním koncovým světlům.

Osobně jsem si na pojednání zadní partie Mitsubishi za celý týden nezvykl, snažil jsem se přijít na to co mne na ní vadí a asi nejvíce to byla kombinace malého zadního převisu karoserie a takové zvláštní boule, kterou zadní nárazníky při bočním pohledu vytváří. Dále bych se přimluvil za jinou barvu a jiné disky, základní šestnáctky s vysokou pneumatikou sice přispívají k velice komfortní jízdě, kterou Eclipse Cross disponuje, ale vnějšímu vzhledu to úplně neprospívá. Nižší guma a větší disk by jistě pomohli k celkovému zjemnění vozu.

Interiér Mitsubishi Eclipse Cross je v první řadě velmi prostorný, disponující dobrým zpracováním a kvalitními materiály. Palubní deska vozu je přehledná a její horní partie vybavena měkčeným plastem. Od vyšších stupňů výbavy je Eclipse Cross vybaveno obrazovkou palubního infotainmentu, která opticky vystupuje přímo z palubní desky v její horní partii. Námi testovaný vůz ve stupni výbavy Invite disponoval pouze displejem o velikosti 6,1 palce, který byl integrován do kapličky, která bohužel nepůsobí tak elegantním dojmem jako předchozí řešení.

Na displej palubního infotainmentu navazují klasické výdechy klimatizace a její ovladače. Dále v rámci středového tunelu volič automatické převodovky, ruční brzdy a držáky na pití. Kaplička přístrojů disponuje klasickým ukazateli rychloměru a otáčkoměru, mezi nimi je umístěn displej palubního počítače, který se bohužel neovládá na multifunkčním volantu nebo na páčkách pod ním, ale bohužel přímo na přístrojové desce v místech za volantem.

Prostor na předních i zadních sedadlech je dostatečný, zadní sedadla jsou navíc posuvná o cca 20cm a umožňují tedy větší sklopení opěradel. Základní objem zavazadlového prostoru činí 341 litrů objemu. Prodejce dále nabízí možnost zvětšení základního objemu odejmutím dna kufru včetně boxu s přihrádkami a následnou úpravu čalounění. Zavazadlový prostor se poté zvětší o 83 litrů.

Mitsubishi Eclipse Cross se aktuálně nabízí pouze s jednou pohonnou jednotkou. Jedná se o zážehovou přeplňovanou patnáctistovku, která disponuje výkonem 120 kW (163 koní). Jednotku lze kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s převodovkou CVT. Dále máte na výběr mezi pohonem pouze přední, nebo obou náprav. V případě čtyřkolky pak pouze s převodovkou CVT. Spolupráce motoru a převodovky je výborná, žádné čekání na zátah turba není patrné. CVT převodovka disponuje osmi virtuálními přednastavenými stupni, které můžete navíc řadit voličem převodovky v rámci středového panelu. Osobně jsem této možnosti prakticky nevyužíval. Spotřeba vozu se v průběhu testu pohybovala okolo 8 litrů.

Během celého týdne jsem na vozidle nenarazil na nic, co by mě na něm výrazně vadilo. Valná většina redakčních jízd se odehrávala v městském provozu, kde se díky svému potentnímu motoru a okamžitým reakcím CVT převodovky stává velmi obratným a hbitým náčiním. 

Mitsubishi Eclipse Cross je jistě zajímavou volbou daného segmentu, nabídne Vám dostatek vnitřního prostoru, tichý a výkonný motor, který velmi dobře spolupracuje s testovanou převodovkou CVT. Připočtěme k tomu již standardně zajímavou cenovou politiku značky, kde základní model ve výbavě INFORM, s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou startuje na 549 650kč včetně DPH.

Mitsibishi Eclipse Cross je tedy zajímavou volbou univerzálního, prostorného, velmi slušně jezdícího a celkem dobře vypadajícího vozu.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  TEST Ford Capri