Mitsubishi L200 INSTYLE DC 2.4 DI-D – pátá generace jistoty

Redakčnímu testu jsme minulý týden podrobily zástupce oblíbené kategorie víceúčelových rodinných pick-upů a to Mitsubishi L200.

Testovaný vůz disponoval nejsilnějším naftovým provedením s automatickou převodovkou a výbavou INSTYLE DC. Jednalo se tedy o TOP variantu, kterou Mitsubishi aktuálně na našem trhu nabízí.

Jsme v segmentu, který v poslední době zažívá velký boom a stává se hodně oblíbeným. Kategorie víceúčelových, rodinných pick-upů se hodně rozrostla a konkurenci má dvoustovka opravdu velkou. Za zmínku stojí například Nissan Navara, Toyota Hilux, Fiat Fullback, Renault Alaskan, nebo námi nedávno testovaný Isuzu D-Max.

Dvoustovce do karet hraje hlavně její zkušenost, na trhu je již řadu let a aktuálně se jedná o její pátou generaci.

EXTERIÉR

Mitsubishi L200 disponuje oblými, přesto dynamickými tvary, celkově pak působí celkem robustním dojmem.

Její boční profil je pro ni typický, a to pro krátký převis přední části karoserie, dále pro posunutí kabiny double cab hodně k zadní nápravě, nebo pro poměrně výrazný zadní převis.

Posunutí kabiny směrem k zadní nápravě je také dáno poměrně klínovitým, aerodynamickým tvarem s nízkým sklonem čelního okna.

Za povšimnutí stojí také styk kabiny a zadní korby, ten je elegantně a dynamicky řešen lehce zkosenou linkou, dále pak také výrazné protažení předních bixenonových světlometů do boční partie vozu.

Mohutná přední partie je kontrastně odlehčena decentními kruhovými mlhovými světly.

Námi testovaná verze byla navíc vybavena mohutnými nášlapy nebo chromovanými zpětnými zrcátky.

INTERIÉR

Interiér dvoustovky v rámci výbavy INSTYLE DC působí velmi bohatým dojmem. 

Vnitřní vybavení vozu zahrnovalo například kožené čalounění všech sedadel, předních navíc s možností výhřevu ve dvou úrovních, dále multifunkční čtyřramenný volant, asistent hlídání vybočení z jízdního pruhu, bezklíčové ovládání nebo parkovací kameru. 

Palubní deska, obdobně jako exteriér vozu, působí mohutným dojmem, je však přehledná a vše máte tzv po ruce. Vévodí ji dotykový displej spravující audiosoustavu, telefon a samozřejmě navigaci. 

V rámci středové části palubní desky pak máme ještě ovladače dvouzónové automatické klimatizace, nebo ovládání výhřevu předních sedadel a USB port. 

Středový tunel disponuje voličem automatické převodovky a kruhovým voličem pohonného ústrojí, dále pak klasickou ruční brzdou, prostorem pro uložení nádoby nápoje a loketní opěrkou. 

Volič automatické převodovky je na můj vkus po stránce jeho pojednání celkem objemný a robustní, i jeho dráhy jsou celkem dlouhé, vše zřejmě z důvodu úměrnosti k daným proporcím vozu. 

Ukazatele v rámci kapličky přístrojů před řidičem jsou klasické ručičkové, jedná se o rychloměr a otáčkoměr. Mezi nimi je potom umístěn malý digitální displej, který vás informuje o spotřebě, dojezdu, najetých kilometrech nebo aktuálně zařazeném převodovém stupni. Dále pak displej informující Vás o zvoleném typu pohonného ústrojí.

Celkově je interiér dvoustovky prostorný, cestující na zadních sedadlech také žádnou nouzí o prostor netrpí. 

MOTOR A JÍZDA

Testována verze disponovala nejsilnější naftovou motorizací s výkonem 133kW při 3 500 ot./min. a 430 Nm při 2 500 ot./min.

Jedná se o nový motor pod názvem 2.4 DI-D MIVEC s variabilním časováním ventilů, v kombinaci s automatickou, hydroměničovou, pětistupňovou převodovkou. 

Tato kombinace funguje opravdu dobře a pro uživatele vozu je velice pohodlná. Poměrně rychle zapomenete, jak objemné vozidlo vlastně řídíte, motor totiž disponuje dostatečným výkonem a převodovka řadí poměrně rychle a plynule.

Automatickou převodovku lze navíc také, pro mne trochu nelogicky, ovládat pádly pod volantem.

Vůz stojí na klasickém rámu, vpředu se zavěšením s dvojitými příčnými rameny, vzadu pak s klasickou pevnou nápravou s listovými pružinami.

Dvoustovka dále disponuje systémem 4WD Super Select, jehož mezinápravový diferenciál umožňuje ponechat systém 4WD zařazený i na zpevněném povrchu. Během jízdy můžete přepnout z pohonu 2WD (2H) na 4WD (4H) až do rychlosti 100km/h. V případě zhoršených podmínek přepnete do režimu 4HLc, který je určený pro členitý terén nebo na 4LLc určený pro stoupání do prudkého svahu, bahno nebo hluboký sníh.  

Výrobce testovaný motor prezentuje jako úsporný, je otázkou, jak moc úsporný je v kombinaci s automatickou převodovkou. My jsme s ním v rámci redakčního testu jezdili za rozumných 9,5 litrů nafty.

ZÁVĚR

Mitsubishi L200 nás mile překvapilo stran jeho vnitřního komfortu. Jedná se o všestranné vozidlo s velkým využitím a dobrými jízdními vlastnostmi.

Ceníková cena námi testované verze INSTYLE DC 2.4 DI-D MIVEC činí 1 037 000 Kč včetně DPH, v rámci aktuální akční slevy tento všestranný a pohledný vůz stojí 929 650 Kč včetně DPH.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  TEST Alfa Romeo 145