Mitsubishi L200 INVITE + 2.2 DI-D – šestá generace nepřináší jen líbivější kabát

Nová již šestá generace tohoto legendárního pick-upu si svoji světovou premiéru odbyla v listopadu loňského roku. V září letošního roku se pak tento model objevuje i na českém trhu.

Nová „dvoustovka“ přichází s modernizovaným vnějším vzhledem, novou pohonnou jednotkou, propracovanějším podvozkem a novými elektronickými asistenty pro jízdu v terénu.

Se zkušenostmi z testování její předchozí generace a pln očekávání přebírám „modernizovanou“ šestou generaci k týdennímu redakčnímu testu. Testovaný kousek v provedení DOUBLE CAB disponoval výbavou INVITE +, avizovanou novou pohonnou jednotkou 2.2 DI-D a šestistupňovým manuálem.

Robustnost a dynamika exteriéru

Aktuální designový směr vozů značky Mitsubishi odstartoval již model Eclipse Cross, jeho ostře řezané linie, převážně pak přední partie, se zcela logicky propsaly i do nové generace „dvoustovky“.

Její přední partie nově disponuje dvojicí výrazně zalomených linek, které podtrhují přední světlomety. Tento prvek, od kterého se odvíjí jak přední maska, tak i výrazná nika ukrývající směrová a mlhová světla, dodává vozu na robustnosti a značné dynamice.

Boční profil si šestá generace ponechává i nadále celkem typický. Krátký převis vpředu, poměrně značně sklopené čelní okno, nebo výrazný přesah korby za zadní nápravu, to vše jsou poznávací znamení podle kterých „dvoustovku“ bezpečně poznáte.

Testovaný kus pak disponoval spíše „fešáckým než praktickým“ lemováním bočních nakládacích hran korby. Jednalo o černě lakovaný plastový lem, který se celkem vzhledně propisoval do boční partie vozu a samotnou kabinu vozu tak velmi elegantně opticky „protahoval“.

Zadní partie pak nabídne nové členění zadních lamp a místo zadního nárazníku čistě účelovou ochranou ocelovou „rouru“.

Nový vnější vzhled „dvoustovce“ jednoznačně sluší a velmi důstojně ji zařadil do aktuálního portfolia vozů značky Mitsubishi.

Interiér, praktický a účelný

Interiér testované výbavy INVITE + postrádá jakákoliv pozlátka a je zaměřen čistě na praktickou stránku věci. Kromě multifunkčního volantu mu vládne černá, látkové čalounění pak kombinuje barvu černou a šedou.

Centrální části palubní desky dominuje dotykový displej palubního infotainmentu. Jeho grafika je přehledná a ovládání logické. Kaplička přístrojů před řidičem disponuje dvojicí klasických ukazatelů rychloměru a otáčkoměru. Ty jsou navíc doplněny o centrální digitální displej s ukazatelem teploty a stavu paliva.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Octavia 1,6 TDI CR Ambition - Český sen

Středový tunel disponoval pákou šestistupňové manuální převodovky a kruhovým voličem pohonného ústrojí, dále pak klasickou ruční brzdou a loketní opěrkou. Řadící páka bohužel překvapí, na dnešní poměry, celkem dlouhými dráhami řazení a značným odporem, který klade při změně jednotlivých kvaltů.

Celkově je ale interiér dvoustovky příjemně prostorný a ani cestující na zadních sedadlech žádnou nouzí o prostor netrpí.  

Samotná korba provedení DOUBLE CAB nabízí plochu o rozměrech 1,52 x 1,47 metru a je možné na ni naložit až tunu nákladu. Testovaný kousek nabídl dva vestavěné uzamykatelné a výklopné boxy v korbě. Osobně bych spíše preferoval výsuvnou a uzamykatelnou roletu. To vše je ale otázkou priorit a následnou volbou v široké nabídce příslušenství.

Motorizace a pohonné ústrojí

Šestá generace je vybavena novou přeplňovanou naftovou pohonnou jednotkou DI-D, která při kubatuře 2268 cm3 disponuje výkonem 110 kW při 3500 ot./min. a kroutícím momentem 400 Nm, který je k dispozici již od 1750 do 2250 ot/min.

Jednotka je dále vybavena systémem přímého vstřikování paliva typu Common Rail s novou generací vysokotlakých vstřikovačů. Dále je motor vybaven technologií selektivní katalytické redukce SCR (rozstřikování močoviny do výfukových plynů) pro snížení škodlivých emisí oxidů dusíku.

Nová pohonná jednotka disponuje menším výkonem, přesto vyšším kroutícím momentem v porovnání s předchozí generací. S novou „dvoustovkou“ pak cvičí celkem slušně. Její stinnou stránkou se pak pro mne stala jistá „turbodíra“, která lehce oddálí nástup požadovaného výkonu.

Spolupráce nové pohonné jednotky a šestistupňového manuálu funguje velmi dobře, potěší odstupňování převodovky, kdy i dálniční tempo lehce nad povoleným limitem vůz zvládá s naprostým přehledem a s otáčkami lehce nad hodnotou 2000 ot./min.

Nová motorizace se chlubí také úspornějším provozem a musím potvrdit, že oproti předchozí generaci k jistému snížení spotřeby evidentně došlo. Já jsem se se spotřebou pohyboval okolo hodnoty 8 l/100km.

Mitsubishi L200 šesté generace je od výbavy Intense vybaveno systémem 4WD Super Select – II, dále novým režimem OFF ROAD a nově také asistentem pro sjíždění svahů HDC.

Mezinápravový diferenciál systému 4WD Super Select-II umožňuje ponechat systém 4WD zařazený i na zpevněném povrchu. Během jízdy můžete přepnout z pohonu 2WD (2H) na 4WD (4H) až do rychlosti 100km/h. V případě zhoršených podmínek přepnete do režimu 4HLc, který je určený pro členitý terén nebo na 4LLc určený pro stoupání do prudkého svahu, bahno nebo hluboký sníh.     

Novinkový asistent OFF ROAD přizpůsobuje chování a reakce vozidla v závislosti na zvoleném režimu, povrchu. Mezi tyto režimy patří Gravel (štěrk), Mud/Snow (bahno/sníh), Sand (písek) nebo Rock (kameny). Systém následně automaticky upraví výkon motoru, nastavení převodovky a charakter brždění pro optimální jízdní vlastnosti.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 508 SW GT LINE 2.0 BlueHdi 180 S&S EAT8 – více praktický a stále velmi pohledný

Námi testovaný kousek disponoval systémem 4WD Easy select, který funguje obdobně jako výše uvedený Super select, nabídne však pouze režim pohonu 2WD (2H), 4WD (4H) a režim 4L, který poskytuje nižší převodový poměr. Režim OFF ROAD a asistent pro sjížděná svahů jsme v této specifikaci k dispozici neměli.

Základ podvozku i nadále tvoří klasický tuhý rám. Přední náprava disponuje dvojitými lichoběžníkovými rameny s vinutými pružinami a stabilizátory, vzadu jsou pak zachována, dle údajů výrobce zdokonalená, listová péra, která umožňují vysoké zatížení korby.

Mitsubishi L200 je vozem primárně stvořeným pro práci, ve výsledku však potěší vyváženými a univerzálními jízdními vlastnostmi na jakémkoliv povrchu.

Závěrem

Testovaná verze karoserie DOUBLE CAB se dle aktuálního ceníku v základní výbavě INVITE a s šestistupňovým manuálem nabízí za akční cenu již od 735 250 Kč včetně DPH. Námi testovaný model disponující výbavou INVITE + s šestistupňovým manuálem pak za akční cenu pořídíte již od 749 250 Kč včetně DPH. Vrcholná verze s výbavou INSTYLE, která je k dispozici pouze s automatem se nabízí od 935 650 Kč včetně DPH.

Mitsubishi L200 šesté generace nám přináší především povedené omlazení vnějšího vzhledu, které zcela logicky navazuje na aktuální designový směr automobilky. Dále tu máme novou výkonově adekvátní a úspornější dieselovou pohonnou jednotku, nový vícestupňový automat nebo nové jízdní asistenty pro jízdu v terénu.

Šestá generace tohoto „pracanta“ je tedy zase o krok dále, a to je dle mého názoru jedině dobře.

Komentáře